Info 7-tegen-7

7tegen7.JPG

1. INLEIDING EN BERICHTEN

De 7x7 competitie is bij SV Wippolder sinds 2006 geheel ingeburgerd. Elk seizoen wordt er door veel enthousiastelingen lekker gevoetbald. Steeds meer verenigingen organiseren deze alternatieve competitie voor senioren, die wordt georganiseerd onder auspiciën van de voetbalclubs zelf. En niet zonder succes!

De 7x7 competitie bij SV Wippolder is opgezet door Marc Rijneveen en Marco Immers. Zij zijn in 2006 samen met Rob Wassink en Folkert Schrok als organisatie van start gegaan. Inmiddels bestaat de organisatie uit Eric van Can (administratie en indeling, en voormalig winnaar van de wisselbeker), Edmund Jansen en Erwin Bothof. Dat het 7x7 voetbal voor senioren een succes is, blijkt wel omdat het inmiddels door diverse verenigingen in de regio wordt georganiseerd en dat ook de KNVB een versie organiseert.

De belangrijkste kenmerken van de 7x7 competitie zijn:

• Geen enkele verplichting tot meedoen. Je kunt je afmelden wanneer je maar wilt.
  • Sportiviteit en gezelligheid staan boven aan.
  • Elke zondag een wedstrijd en altijd thuis spelen op een vast en schappelijk tijdstip.
  • Aangepaste veldgrootte en spelregels.
  • Altijd samenspelen met een vaste groep bekende deelnemers.
  • Spelen met dames en heren in gemengde teams.
  • Elke week speel je in een ander team.

1. COMPETITIEREGELS

De spelregels zijn in het algemeen hetzelfde als bij het gewone veldvoetbal met enkele uitzonderingen.

Spelregels

• Er wordt gespeeld op een half veld met kleinere doelen.
  • De teams zijn elke week verschillend van samenstelling.
  • Er wordt gemengd gespeeld, dus met dames en heren in 1 team.
  • Er wordt 2 x 30 minuten gespeeld met 10 minuten rust.
  • Er kan onbeperkt gewisseld worden, wel met diegenen die op dat moment in jouw team zitten.
  • Er is geen scheidsrechter nodig omdat sportiviteit uitgangspunt is.
  • Geen buitenspelregel en er mogen geen slidings gemaakt worden.
  • De keeper mag de bal pakken als hij in het gebied 5 meter rond het doel is.
  • De bal mag wel teruggespeeld worden op de keeper maar hij mag hem niet meer vastpakken.

Organisatieregels

• De normale clubregels die gelden voor elk lid van SV Wippolder.
  • Er zijn per seizoen 2 competitierondes (najaar t/m december en voorjaar van januari t/m mei).
  • Er wordt elke zondag gespeeld bij SV Wippolder op het vaste tijdstip van 9.30 uur.
  • Verzamelen is om uiterlijk 09.15 uur.

Teamindeling en afmelden
Wekelijks worden de teams op basis van de niet afgemelde deelnemers samengesteld. De team-samenstelling geschiedt mede op basis van het aantal punten dat de deelnemer op dat moment heeft. Het kost wekelijks veel tijd om de teams zo eerlijk en evenwichtig mogelijk in te delen. Het is daarom belangrijk dat je als je niet aanwezig kunt zijn je tijdig afmeldt. Zo kunnen de teams op basis van een actuele deelnemerslijst worden ingedeeld.

Hoe afmelden?
Je krijgt wekelijks een 'afmeld e-mail' die je kunt beantwoorden om je af te melden. Je dient je af te melden uiterlijk om 20.00 uur op de zaterdagavond voorafgaand aan de wedstrijddag. Let op!! Niet afmelden is geen punten en nog veel belangrijker: je teamgenoten staan zondagochtend op je te wachten!

Puntentelling
Omdat de teams wekelijks van samenstelling wisselen krijg je individueel punten voor de wedstrijd die je gespeeld hebt.

• Bij winst krijg je 20 punten + het aantal gescoorde doelpunten (1 punt per doelpunt).
  • Bij gelijkspel krijg je 10 punten + het aantal gescoorde doelpunten (1 punt per doelpunt).
  • Bij verlies krijg je 0 punten + het aantal gescoorde doelpunten (1 punt per doelpunt).
  • BARDIENST levert een flinke hoeveelheid extra punten op!

Punten bij afwezigheid
Bij tijdige afmelding krijg je de helft van het laagste aantal gescoorde doelpunten. Zo blijf je meedoen voor het individuele kampioenschap. Als je je niet tijdig afmeldt krijg je geen punten.

Winnaar
Er is aan het einde van iedere competitieronde (2x per seizoen) 1 individuele winnaar. De winnaar krijgt eeuwige roem en wordt bijgeschreven in het register van de wisseltrofee. De wisselbeker mag dan tot aan de laatste wedstrijd van de volgende ronde op je schoorsteenmantel pronken.

Clubregels
Als 7x7 lid val je onder de regels en verantwoordelijkheid van SV Wippolder en niet onder die van de KNVB. Deze regels zijn verkrijgbaar bij SV Wippolder in de commissiekamer en staan vermeld op de SV Wippolder site. Zie oa het huisregelement en gedragscode.

1. INSCHRIJVEN

De 7x7 competitie staat open voor alle senioren van jong tot oud en voor zowel heren als dames. De enige voorwaarde is dat je lid moet zijn van SV Wippolder. Je kunt op elk moment inschrijven en meedoen. Ook nadat de competitieronde al van start is gegaan.

Contributie en inschrijven
Zie informatie lidmaatschap en/of direct inschrijven als lid.

Proefwedstrijd
Wil je 'kijken' hoe het er allemaal aan toe gaat kun je ook als GASTSPELER een keer meedoen en pas hierna een beslissing nemen. Neem hiervoor contact op met de organisatie 7x7. Je bent van harte welkom!

Opzeggen
Lidmaatschappen worden aangegaan tot minimaal het einde van 1 boekjaar. Het boekjaar eindigt op 30 juni. Leden die tussentijds willen bedanken voor het lidmaatschap zijn verplicht om de contributie tot het einde van het boekjaar te betalen. Zie opzeggen.

1. TUSSENSTAND

Zie stand- en speelschema

1. ORGANISATIE

De organisatie van de 7 tegen 7 competitie staat of valt met vrijwilligers die zich hiervoor inzetten. Voor algemene correspondentie, aanmeldingen en afmeldingen graag e-mailen naar:
[email protected].