In Memoriam: Joop de Lee

21 december 2023 17:30

Joop, vader van Danny, heeft ontzettend veel voor de club gedaan

Op 19 december is ons gewaardeerd lid Joop de Lee, vader van Danny, op 76-jarige leeftijd overleden.

Joop was al enige tijd ziek.

Joop groeide op in een DHC-familie: vader Karel was één van de oprichters van DHC.

Op 16-jarige leeftijd leerde hij tijdens het dansen een meisje kennen waarmee hij twee jaar later trouwde en waarmee hij ruim 50 jaar lief en leed heeft gedeeld. Zij kwam uit Wippolder en dat leidde ertoe dat hij bij S.V. Wippolder ging voetballen. Dat vond hij eigenlijk een veel leukere vereniging.

Joop heeft tot zijn 40e bij S.V. Wippolder gevoetbald, samen met andere bekende leden als Joop Sandbergen en Henk Gongriep. Danny mocht als B-junior op zondag soms met de grote mannen meedoen. Dat was leuk: met je vader in één team voetballen.

Joop heeft ontzettend veel voor de club gedaan. Hij is tien jaar bestuurslid van de Jeugdcommissie geweest (samen met mensen als Ria Rossel, Henk de Groot, Joop Lander en Richard van Galen), hij maakte foto’s van alle elftallen (die jaarlijks in de kantine werden gehangen) en van events, en hij was lid van Carnavalsvereniging de Leutsgoppers.

Hij zat in de redactie van het toenmalige clubblad, hielp mee met diverse jubileum-uitgaven en maakte wekelijks de Jeugdbrief. Daarnaast verzorgde hij de cartoons in de weekbrieven en clubbladen. Liever op de achtergrond dan op de voorgrond, maar net zo waardevol!

In Joop gaat een nuchter, rechtschapen en goudeerlijk persoon verloren.

Wij wensen familie, vrienden en kennissen bijzonder veel sterkte met dit verlies!

Joop_de_Lee.pdf

joop_1.jpg