Inktzwarte zaterdag op SV Wippolder

31 oktober 2023 21:15

Geweld is te allen tijde onaanvaardbaar

Afgelopen zaterdag zijn we na de wedstrijd van ons eerste elftal tegen LFC geconfronteerd met een enorme geweldsuitbarsting van spelers en supporters van LFC. Hierbij zijn jeugdleden in het gedrang geweest en vrijwilligers bedreigd en aangevallen.
Geweld is te allen tijde onaanvaardbaar.

Als club nemen wij hier afstand van en betreuren de gebeurtenissen ten zeerste.

Dat het incident afgelopen zaterdag op alle aanwezigen impact heeft gehad is een feit.Het is logisch als die situatie emoties van angst, boosheid en verdriet oproept. Praat er over met elkaar en zoek steun. Voor wie behoefte heeft aan nazorg, bijvoorbeeld een gesprek of advies mbt (professionele) ondersteuning, is onze vertrouwenscontactpersoon bereikbaar via het mailadres [email protected]

Als club doen wij er alles aan om een veilig sportklimaat te creëren voor iedereen, maar we kunnen dit niet realiseren zonder de medewerking van iedereen die Wippolder een warm hart toedraagt.

Het bestuur, MT voetbalzaken en een aantal functioneel betrokkenen zijn bezig om te analyseren wat er gebeurd is en zijn aan t onderzoeken welke vervolgstappen er nodig zijn om dit in de toekomst te voorkomen.

We vragen daarbij de hulp van iedereen die daar iets over kwijt wil, filmpjes of foto’s kan leveren of een bijdrage zou willen leveren aan mogelijke oplossingen.

Meld je dan via dit mailadres, [email protected].

Bron: bestuur