Contributieverhoging

13 september 2023 12:30

Eerste inningsdatum doorgeschoven naar 25 september 2023

Beste Wippolder leden,

Voor het seizoen 2023-2024 stond de contributie inning gepland om af te schrijven rond 25 augustus 2023.

Omdat we dit seizoen weer voor veel uitdagingen staan, de inflatie fors is en alle kosten zijn gestegen, hebben wij als bestuur helaas (wederom) moeten besluiten tot een contributieverhoging.

Een voorstel tot contributieverhoging dient formeel door de Algemene Leden Vergadering (ALV) te worden goedgekeurd. Deze ALV heeft op dinsdag 12 september plaatsgevonden.

Hierin heeft de penningmeester een terugblik gegeven op het seizoen 2022-2023, de benodigde investeringen laten zien en het begrotingstekort voor 2023-2024 toegelicht.

Er zijn vervolgens meerdere voorstellen voorgelegd voor contributieverhoging, variërend van 0%, 5% en 10%.

De aanwezige leden hebben na vraag en uitleg unaniem gestemd voor een 10% contributieverhoging om de club financieel gezond te houden. Wij realiseren ons terdege dat dit geen leuke beslissing en geen leuke boodschap is, maar helaas wel een noodzakelijke.

Wij weten ook dat er een (groeiende) groep mensen is die de contributie moeilijk kan betalen.
Via de sites:
Sociale Voorzieningen (devoorzieningenwijzer.nl) of Voetballen, ook met weinig geld - Geldfit kun je alle instanties in jouw gemeente vinden die hierin van betekenis kunnen zijn. Hulp nodig bij het invullen? Neem dan contact op met [email protected].

We proberen met deze contributieverhoging ook een tegenprestatie te bieden aan onze leden. Het Evenemententeam is achter de schermen druk bezig om voor elke leeftijdscategorie weer leuke activiteiten te organiseren. Denk aan een jeugdkamp, sinterklaasviering en leuke toernooien.

De eerste inningsdatum is vanwege de ALV doorgeschoven van 25 augustus naar 25 september.

Bron: bestuur