Update: 2e kunstgrasveld

5 september 2023 23:15

Dinsdag 5 september was het eindelijk zover: we hebben het Plan van Eisen voor een 2e kunstgrasveld getekend, wat betekent dat we nu echt een 2e kunstgrasveld erbij gaan krijgen!

We hebben dit 2e kunstgrasveld simpelweg keihard nodig gelet op de intensieve bezetting van onze velden.

Het wordt een veld met een andere infill, bestaande uit een mix van kurk en olijfpitten. Dus geen gemalen autobanden meer.

Het veld komt in de plaats van veld 2 (natuurgrasveld), omdat veld 3 vanwege de geconstateerde bodemvervuiling in de groenstrook ernaast voorlopig te ongewis is. En we wilden en konden niet nog langer wachten.

2023-09-05_23_26_44-23-0905_mg_PvE_veld_22_DEF.pdf.png

Vanwege de bestaande urgentie zijn we met de gemeente overeengekomen om het kunstgrasveld al tijdens de winterstop aan te leggen en niet pas in de zomer. Natuurlijk betekent dit planning-technisch wel wat uitdagingen, maar daar komen we wel uit.

Zoals de planning nu is start de daadwerkelijke aanleg op maandag 4 december en als de aanleg geen vertraging oploopt door slechte weersomstandigheden is het veld op maandag 26 februari speelklaar.

Wedstrijden die in deze periode geprogrammeerd staan proberen we ofwel naar een ander veld ofwel naar een uitwedstrijd om te zetten. Het behoud van een looproute naar veld 3 is ook afgestemd met de gemeente. De parkeerplaats aan de lange zijde wordt deels gebuikt voor opslag van materialen (achterste deel). Het voorste deel blijft beschikbaar om te parkeren. Uiteraard worden alle nodige voorzorgsmaatregelen getroffen om de veiligheid van spelers, supporters en de kinderopvang gedurende de aanleg te garanderen.

Voor nu is dit in elk geval een mooie mijlpaal!

Bron: Bestuur