Achter de schermen

29 juli 2023 20:45

Mark Moen

Over een week begint de selectie van Wippolder met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Enkele weken later zullen ook de jeugd, de dames en de overige senioren hun eerste training of oefenwedstrijd afwerken.

Om een seizoen te kunnen starten en een club draaiende te kunnen houden wordt er door veel mensen hard gewerkt om een flitsende start te kunnen maken.

Op de vraag van de redactie aan trainer Mark Moen hoe het ervoor staat kregen wij een kort antwoord voor wat betreft de voetbal technische kant. “Alles loopt zoals gepland en gehoopt en de voorbereidingen zijn afgerond. Ik wil het dit keer echter niet hebben over de afgelopen twee mooie en succesvolle seizoenen maar eens duiden wat de mensen achter de schermen allemaal doen om verder te bouwen aan Wippolder”, aldus Moen.

Het bestuur met Ton Maas, Selina Smink en John Korver is ook na het einde van het seizoen in deze zomer periode met vele zaken bezig geweest. Zo werd er een vervolg gegeven aan de voorbereidingen op de aanleg van het tweede kunstgrasveld en werd de balans opgemaakt. In september volgt een mooi duurzaam en kostenbesparend resultaat met de zonnepanelen die dan op het hoofdgebouw worden geplaatst. Hier is veel voorbereidend werk aan vooraf gegaan. Ook hebben afgelopen maand de toiletten in de kantine een metamorfose ondergaan, zijn de laatste paar kleedkamers geverfd door Robin de Lee en zijn in de kleedkamers de tegels gereinigd en toiletten gerenoveerd. Allen hebben geleid tot een super mooi resultaat (zie foto toiletten).

WhatsApp_Image_2023-07-29_at_20.51.22.jpeg WhatsApp_Image_2023-07-29_at_20.51.22_1.jpeg

Om dit soort zaken te kunnen doen zijn naast de gelden uit contributies ook sponsoren hard nodig. Stephan Schneider, Hans Albersen, Walter Hoogervorst, Dick de Wal, Richard Mourik en Karel Sanders zijn doorgegaan met de creatieve zoektocht naar nieuwe sponsoren en dit is met het toevoegen van wederom een aantal nieuwe sponsoren een goede stap vooruit weer. Natuurlijk zijn er nog nieuwe sponsoren welkom en worden er diverse acties opgezet maar we zijn op de goede weg.

Een mooi voorbeeld is de balsponsoren actie die goed verloopt. Dit levert de nodige ballen op voor alle geledingen binnen de club waardoor iedereen z’n hobby goed kan blijven uitoefenen.

Een ander mooi voorbeeld zijn de tribune stoeltjes. Ik was zelf op zoek om, na de kleedkamer stoeltjes, ook tribune stoeltjes op de kop te tikken. Dit is vorige maand gelukt en de bijna 40 stoeltjes werden opgehaald door Leen van Vliet. Afgelopen zaterdag werden ze vakkundig gemonteerd door Michel van der Stap en Walter Hoogervorst. Een mooi aanzicht langs de lijn en een staaltje teamwork binnen de club (zie foto voor het resultaat).

WhatsApp_Image_2023-07-29_at_20.51.23.jpeg

Als ik dan verder zie hoe snel het gelukt is om een sponsor te vinden voor nieuwe warming up shirts voor WP1, WP2 en ook een aantal andere elftallen dan geeft dat een kick. De uitvraag voor een dergelijke sponsor heb ik voorgelegd binnen de selectie en vrijwel direct kon selectiespeler Luuk Dill het bedrijf FRIJ VOF aandragen, super mooi!

Om alle Wippolder leden te laten voetballen zijn Dick de Wal en Hans Albersen druk doende geweest om kleding en materialen te inventariseren en te bestellen. I.s.m. trainers en jeugd commissie wordt er gekeken wat waar nodig is en waar er budget voor is. Dat is net als de wedstrijd en veld indeling gemaakt door Lyda Beltman en Frank Stevens (voorheen Jessica Oosterhof, Geert Ravenshorst en Dick de Wal) een aardige puzzel elk jaar kan ik, weliswaar vanaf de zijlijn, aangeven.

Naast prestatie voetbal worden er ook veel activiteiten georganiseerd bij Wippolder. Van toernooien en jeugdkampen tot feestjes, niks is te gek. Met Ester Bothof en Selina Smink als aanjagers, de hulp van selectie spelers en de andere Wippolder strijders lukt het elke keer weer er een succes van te maken.

Dit is zomaar een opsomming van dingen die spelen, ook wanneer je denkt dat ‘er even geen voetbal is’. Er zijn nog vele andere mensen met een Wippolder hart die bezig zijn, ook zij verdienen natuurlijk de complimenten maar er gebeurt op de achtergrond soms te veel om op te sommen.

Vanaf volgende week en de weken erna is het aan de spelers, ons als trainers en begeleiding om weer te zorgen voor plezier, ontwikkeling en prestaties. Mede door het werk achter de schermen heb ik er vertrouwen in dat we weer een mooi seizoen tegemoet gaan.

Tot snel weer langs de lijn

Zoveel mooie ontwikkelingen, team work makes the dream work !!Wippolderlogo.jpg