Wippolder is gestart met de voorbereiding

8 augustus 2021 22:15

Na een week trainen stond er vandaag een onderlinge wedstrijd op het programma voor de Delftse formatie. Een groot gedeelte van de selectie is in training en onder leiding van de nieuwe hoofdtrainer Mark Moen hebben de spelers al de nodige oefenvormen erop zitten.

Op zondag 8 augustus werd er na afstemming met de andere trainers Sandro Tarantino en René Koetsenruiter een wedstrijd afgewerkt en waren er tussendoor ook voldoende momenten om de ideeën af te stemmen en de nodige rust te pakken.

Trainers_sv_Wippolder_2022-2022.jpg
vlnr: Sandro Tarantino, Mark Moen en René Koetsenruiter

De Wippolder selectie is op een aantal plekken gewijzigd maar bestaat nog voornamelijk uit spelers van eigen kweek. De aanwezige kwaliteit is aangevuld met jong talent en enkele spelers van buitenaf.

De onderlinge wedstrijd bracht de spelers conditioneel weer een stapje verder en eindigde in een 5-2 eindstand .
Goed om te zien dat de aanvallers weinig nodig hadden om de kansen om te zetten in doelpunten.
Yannick Prade liet zich gelden met drie doelpunten en ook Casper Spaan, weer fit na een vervelende blessure, was vaak dreigend en beloonde zijn gedrevenheid met een doelpunt. Marco van Trier is nieuw bij de club en wist in zijn eerste wedstrijd ook het net te vinden met een rake kopbal. Tim Lötters en Martijn Peterse waren de andere doelpuntenmakers, zij schoten het leer beheerst tegen de zojuist door Dick de Wal en Hans Albersen aangelegde nieuwe touwen. Naast bovengenoemde doelpunten makers zijn dit seizoen ook Daley Uythof en Anthony Sintniklaas van de partij, zij stonden vandaag een aantal keer aan de basis met enkele fraaie assists.

Aanstaande dinsdag zal Wippolder op eigen terrein oefenen tegen DHL en DHC. De wedstrijden zijn voor de voorronde van de Stad Delft Bokaal waarna op zaterdag een finaledag zal volgen.

Wippolder is gestart
Bron: Communicatie afdeling