Wippolder selectie 2021-2022 nagenoeg rond

15 april 2021 19:30

De technische staf van Wippolder is blij te kunnen melden dat ook de spelersgroep nagenoeg rond is voor het komende seizoen.

Begin van het jaar gaven veel selectiespelers al te kennen graag door te willen gaan in de selectie.
Inmiddels is duidelijk dat er wederom een goede groep staat om de prestaties van het begin van dit huidige seizoen ook komend seizoen een vervolg te kunnen geven.

Trainer Mark Moen looft de spelersgroep. Moen: "Het is geweldig om de gedrevenheid en het enthousiasme te proeven bij veel spelers. Na deze mindere periode is een ieder zo toe aan het ‘normale leven’ en wil weer lekker voetballen. Hopelijk gebeurt dat dit seizoen nog en anders gaan wij vol enthousiasme verder werken richting een nieuw seizoen. Ook de input vanuit de spelersgroep is prachtig om te zien en die gasten willen meedenken om de selectie op sterkte te krijgen. Samen met Sandro Tarantino en met de hulp van teammanager en Wippolder kenner Richard Hiep staat er inmiddels een goede groep klaar voor komend seizoen. Ook het meedenken van de overige stafleden en bestuursleden maakt de samenwerking nu al prettig en ook het contact met de huidige trainer is goed, aldus Moen".

De selectie bestaat uit een mix van jong talent uit eigen gelederen en spelers met ervaring. Van keepers tot verdedigers en van middenvelders tot aanvallers , in elke linie is er kwaliteit aanwezig. De meer ervaren spelers Jager, Venema, van Heijst, Nootenboom, Krassenburg, Uythof en Sintniklaas mixen prima met jongere talenten als de Jong, Luisman, Tetteroo, Makkus, Lötters, van Zwieten en Sanders. Daarnaast zijn er spelers die er door blessures even uit zijn geweest zoals Prade en Spaan welke op de weg terug zijn en hopelijk aan zullen haken. Binnen de gretige spelersgroep met voornamelijk jonge, eigen spelers die dit gezelschap compleet maakt zitten verder enkele spelers welke de komende tijd zeker stappen zullen gaan maken.

Vanuit de bestaande groep zijn er enkele spelers welke hun geluk elders gaan beproeven. Tristan Croes zal vertrekken naar RKAVV, Vincent Plichta zal terugkeren bij Den Hoorn en Niels van der Windt zal met vrienden gaan spelen bij Lyra. Ook is er een groepje spelers welke heeft aangegeven in een vriendenteam verder te willen gaan maar zij zullen wel behouden blijven voor de club. Eén van de spelers die eruit springt is Mike Mesker. Mike is voorheen aanvoerder van het vlaggenschip geweest en gaat met enkele maten (oud eerste elftal spelers) op zondagmorgen het geluk beproeven. Zij zullen komend seizoen langs de lijn staan om Wippolder naar de overwinning te schreeuwen.

Nu duidelijk is dat een groot gedeelte van de selectie blijft, er vanuit de jeugd enkele eigen spelers doorstromen en er ook enkele jeugdige talenten terugkeren bij Wippolder geeft dit vertrouwen voor komend seizoen en voor de toekomst. Er zal ook ruimte zijn om jonge talenten verder te laten ontwikkelen. Om de selectie verder compleet te maken zijn er enkele nieuwe spelers die graag komend seizoen voor Wippolder uit willen komen. Hierover binnenkort meer.