Martin Stoelinga overleden

27 maart 2021 14:00

Danny de Lee

Oud Hoofdtrainer en Lid van Verdienste Martin Stoelinga overleden.

Ons bereikte het trieste bericht dat Martin Stoelinga op 77 jarige leeftijd aan de gevolgen van uitgezaaide prostaatkanker is overleden.

Martin heeft een belangrijke rol gespeeld in de geschiedenis van de club. Hij was een lange periode hoofdtrainer van onze selectie waarbij vooral het formeren van een hechte groep kenmerkend was voor zijn manier van het hoofdtrainerschap. Hij bracht de club een aantal kampioenschappen en destijds nadat we kampioen waren geworden in de HVB, ook het landelijke kampioenschap op hetzelfde niveau. Hij creëerde een team met jonge wippoldertalenten ondersteunt met routiniers die op Hoofdklasse niveau hadden gevoetbald. Het was een periode waarin het publiek talrijk aanwezig was en er grote feesten waren aan het sportpark de Oudelaan. Later keerde hij nog eens terug nadat we na 8 wedstrijden nul punten hadden en degradatie onafwendbaar leek. Hij kreeg de spelers toch weer aan het voetballen en middels een beslissingswedstrijd in het DHC stadion behoede hij de club voor degradatie.

Maar Martin deed nog veel meer in die periode. Hij ondersteunde met financiële middelen toen er lichtmasten moesten komen en droeg bij aan de bouw van het clubhuis. Hij was hoofdsponsor middels zijn bedrijven GEMA Amusement en Sporthuis Ruisch. Maar bovenal had hij oog voor elke lid en met name voor degene in een minder rooskleurige privesituatie zaten. Maar boven alles was hij supporter. Zowel van zijn zoon Erwin, als van al zijn kleinkinderen. Ook in de politiek droeg hij zijn club altijd een warm hart toe, en probeerde hij altijd wethouders in de juiste lijn te brengen voor de vereniging. Vaak sprak ik met hem aan de telefoon of bij hem thuis over kunstgras of over de perikelen omtrent OZB. Hij was hierin een serieuze toehoorder en voorzag ons van goede adviezen.

Martin was lid van verdienste van onze vereniging. Een eretitel die ik met veel plezier aan hem heb opgedragen voor al zijn inspanningen en ondersteuning aan de vereniging. Tijdens ons 100 jarige bestaan was hij nog eenmaal de trainer van de groep waarmee hij destijds successen vierde in een jubileumwedstrijd. Het was voor hem vooral een dag met het weerzien van vrienden, waar hij erg van genoot.

100-jaar_receptie_-_349.JPG

(Martin als leider Oud Wippolder 1 )

We gaan in Martin een mooi en emotioneel bewogen mens missen, die met veel plezier zijn kleinkinderen kwam aanmoedigen. Namens het bestuur en haar leden wensen wij familie en vrienden, maar Betty – Erwin - Fabian en Natasja in het bijzonder, enorm veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

Danny de Lee

Voorzitter sv Wippolder