Wippolder periode-kampioen en neemt koppositie over

Wippolder 1

TAC'90 1

Colin Venema (kopbal)
Berto de Vree (intikker)

10 februari 2024 16:00

R. Wassink

Sportpark Pauwmolen
Rijksstraatweg 9
2628GZ
DELFT

(Foto's Wouter Dill)

Vandaag werden er in de eerste klasse c twee wedstrijden ingehaald. Meteen ook twee duels waar veel om te doen was. Die Haghe - Skills en Wippolder - TAC’90 . Wippolder en Skillz moesten winnen om periode kampioen te kunnen worden. Deden zij dit beiden niet dan zou RKDEO aan de haal gaan met deze eerste prijs.

Rond half vijf werd duidelijk dat het Skillz niet gelukt was om te winnen bij Die Haghe dus was het zaak dat Wippolder wel de winst moest pakken. Zowel Die Haghe als TAC’90 hadden de punten ook nodig om weg te komen uit de onderste regionen dus een wedstrijd waar wederom veel op het spel stond. Aan beide zijde waren er wat afwezigen , zo mistte TAC’90 de geblesseerde Laari en kon Wippolder onder andere niet beschikken over de net vader geworden Rob Overvliet.

TAC’90 liet op sportpark de Pauwmolen in Delft als snel zien over een ploeg te beschikken met vaardige spelers. De eerste helft lieten de bezoekers de bal veelvuldig rond gaan via met name gelegenheids spelverdeler Lambordus. Wippolder kwam vaak net te laat om het ook de andere balvirtuoze spelers uit het Haagse Zuiderpark moeilijk te maken. Een aantal halve kansen en een goede redding van doelman Dion de Jong leverde geen doelpunten op. Wippolder zette er de eerste helft te weinig tegenover en creëerde niet veel echte kansen maar gaf ook geen echt grote kansen weg.

In de rust bracht trainer Mark Moen twee wissels in om vanuit de balans in de eerste helft meer energie in de ploeg te krijgen. Binnen vijf minuten na rust leverde de wisselingen al resultaat op. Een goede combinatie tussen Domenico de Vree en Noah Biemans leverde een puike voorzet van laatstgenoemde op. De net in het veld gekomen Colin Venema knikte hoog en hard binnen over doelman Dion van Wijk van TAC’90, 1-0

Met het oog op de andere uitslag (verlies van Skilzz) in Kijkduin een mooie uitgangspositie voor de Delftenaren. Er moest echter wel nog veertig minuten gespeeld worden en met de kwaliteit in de ploeg bij TAC’90 was het zaak scherp te blijven. De bezoekers drongen verder aan en kort na de openingstreffer was het doelman Dion de Jong die een schot van Ousrouti maar net met de vinger toppen over het doel kon tillen. De Delftenaren haalde opgelucht adem en kwamen in de loop van de tweede helft beter in hun spel.

Tien minuten na deze goede kans voor de bezoekers was het Wippolder dat opnieuw kon scoren. De naar links uitgeweken Domenico de Vree ging goed door en leverde een voorzet op maat richting broer Berto de Vree. De oudste van de broeders bekroonde zijn invalbeurt met een doelpunt door voor het doel voor z’n tegenstander te komen en met een hakbal bij de eerste paal de doelman te verschalken, 2-0

Met nog een half uur op de klok probeerde de bezoekers nog van alles en wisselde veelvuldig. Verdedigers Seffelaar, van Heyst en Tarantino hielden ism Tettero en de wederom goed ingevallen Richard Kasius de linies gesloten en zorgde ervoor dat het doel schoon bleef aan Wippolder zijde.

Vlak voor tijd moest de goed leidende scheidsrechter Wassink uit Hoofddorp nog een tweede gele (dus rode) kaart uitdelen aan Jesse Smit van de bezoekers waardoor het ondertal minder stootkracht had om er nog een laatste goede fase uit te persen.

Wippolder pakt met deze overwinning net als vorig seizoen wederom een periode titel. Een knappe prestatie van de Delftenaren en tevens een sprongetje naar de eerste plaats op de ranglijst. Bovenin is het dringen en de komende weken zullen veel spannende ontmoetingen op gaan leveren in deze bizarre eerste klasse zaterdag.