Wippolder - Den Hoorn eindigd onbeslist

Rijksstraatweg 9
2628GZ
DELFT

Een mooi affiche deze zaterdag middag begin februari.
Op een goed gevuld sportpark Pauwmolen ontving gastheer Wippolder regio genoot Den Hoorn.
De bezoekers wilde de thuis nederlaag tegen de Delftenaren graag goedmaken en kunnen de punten goed gebruiken om aansluiting te zoeken met de subtop.
Wippolder speelde vorige week gelijk, kan volgende week tegen TAC’90 de eerste periode titel pakken maar is er gezien de ranglijst ook bij gebaat te winnen om met een grote groep clubs te blijven strijden om de bovenste plekken.

Voetballend gezien was het deze middag niet best. Wippolder startte aardig maar na zo’n tien munten spelen was het voornamelijk Den Hoorn dat het betere van het spel had. Den Hoorn beloonde zichzelf na 10 minuten spelen ook. Na slap ingrijpen bij een ingooi werd er vanaf rechts een voorzet afgeleverd. Aanvaller Joey Stoel aarzelde niet en schoot de 0-1 binnen voor Den Hoorn.

De tweede helft kwam de thuisploeg wat beter tevoorschijn. Met meer power en de bekende bevlogenheid werd Den Hoorn teruggedrongen.
Ondanks de dadendrang van Wippolder was het Den Hoorn dat een tweetal goede kansen kreeg om uit te lopen. Slordigheid bij de aanvallers en sterk ingrijpen van doelman Dion de Jong hield de Delftenaren op de been.

Trainer Mark Moen bracht de laatste 25 minuten een drietal wissels in en langzaam werden er wat haarscheurtjes zichtbaar in de verdediging van Den hoorn.
Door verder aandringen was het Jasper Tettero die de 1-1 aantekende en sportpark Pauwmolen liet ontploffen. Over de hele wedstrijd niet geheel verdiend maar wanneer het voetballend ‘even niet loopt’ dan kunnen de blauw witte het over een andere boeg gooien en komen er andere krachten los.

De laatste tien minuten kon de wedstrijd alle kanten op. Den Hoorn kreeg nog een goede kans maar de Jong tikte goed over en Wippolder dacht in de slotminuten alsnog de drie punten binnen te slepen. Vanuit een counter gingen vier aanvallers op twee verdedigers af. Een grote mogelijkheid die echter in de kiem werd gesmoord door een harde tackel van achteren op aanvoerder Daley Uythof.
Rood voor verdediger Baggerman van Den Hoorn maar deze uitval was wel verkeken. De daarop volgende vrije trap verdween in de muur waarna de goed leidende scheidsrechter Groenendijk kort erna affloot en beiden ploegen samen aan een mooie derde helft konden beginnen.

Voor Den Hoorn een tegenvaller na een goede eerste helft en daarnaast met de rode kaart en het uitvallen van Robin Zwartjens moet men bekijken hoe de posities in te vullen de komende wedstrijden. Wippolder gaat zich opmaken voor een belangrijke wedstrijd aanstaande zaterdag waar het zoals genoemd de mogelijkheid heeft de eerste periodetitel binnen te slepen.