Wippolder wint van Den Hoorn

S.V. Den Hoorn 1

Wippolder 1

Daley Uythof (vrije trap)
speler

1e klasse C

23 september 2023 15:30

Anoniem

Sportpark Den Hoorn
Zuidhoornseweg 4
2635DJ
DEN HOORN ZH

Fotos: Rob Romer
Bij de start van dit nieuwe seizoen direct een mooi affiche. Wippolder ging op bezoek bij Den Hoorn en zo kon de eerste derby van dit seizoen genoteerd worden.

Door strengere regels vanuit de knvb moesten de sfeer commissies van beiden clubs creatief zijn. Zonder vuurwerk en rookbommen maar met spandoeken, toeters, trommels en een ingehuurde ambulance maakten de zo’n 1.200 aanwezigen toeschouwers er een mooie middag van.

Al vroeg in de wedstrijd leek Wippolder het spel naar zich toe te willen trekken. Het was echter Den Hoorn dat in de begin fase een aantal keren gevaarlijk kon worden. In de eerste minuut hield Wippolder de adem in toen keeper Koen Buijze uit moest komen en al dan niet de bal tegen zijn arm kwam buiten het strafschopgebied maar met name door slordige passing aan Wippolder zijde konden de aanvallers van Den Hoorn een aantal keren oprukken.

Het eerste half uur vielen er kansen te noteren voor Paternot (Den Hoorn) en de Vree (Wippolder) . De toeschouwers moesten tot vlak voor rust wachten op het eerste doelpunt. Jordy Krassenburg controleerde de bal op de achterlijn vlak voor het doel van den Hoorn en leverde met buitenkant rechts een puntgave voorzet af. Quinten Hellemons stond goed opgesteld en schoot bij de tweede paal hard en onberispelijk binnen in de 41e minuut, 0-1

Een prettig moment zo vlak voor rust en beiden trainers kregen in de rust de mogelijkheid om het strijdplan aan te passen.  Na rust golfde het spel over en weer , werden er een aantal scherpe duels gespeeld en viel met name de slordige passing op. Den Hoorn drong aan en ging op zoek naar de gelijkmaker , het was echter Wippolder dat in de 81e minuut de wedstrijd in het slot leek te gooien. Uythof werd na een slalom onderuit gehaald en ging op 20 meter van de goal zelf achter de bal staan. De aanvoerder van de bezoekers schoot de vrije trap hard en hoog in waardoor Wippolder op 0-2 kwam te staan.

Met nog tien minuten op de klok drong Den Hoorn verder aan en kwam na twee te zachte terugspeel ballen gevaarlijk voor de goal. Ricardo van Heyst redde vlak voor de goal met gevaar voor eigen leven maar in de 85e minuut kon Den Hoorn toch nog juichen. De rechter vleugelaanvaller kwam goed door en bij de tweede paal kon de bal ingegleden worden, 1-2

In blessuretijd dacht het thuispubliek nog een keer te kunnen opspringen. Na een voorzet werd er bij de tweede paal ingekopt maar er was inmiddels buitenspel geconstateerd en kort daarna floot de goed leidende scheidsrechter af voor het laatste fluit signaal.

De derde helft werd wederom goed georganiseerd door den Hoorn en beiden clubs maakte er een gezellig avond van.