Wippolder heeft aan een treffer genoeg voor volle buit bij RKDEO

RKDEO 1

Wippolder 1

Luuk Dill (kopbal)

4 november 2023 15:00

Sportpark Centrum
Sportparkweg 34
2631GA
NOOTDORP
tel. 0900-901906

Beide clubs misten in deze wedstrijd hun centrumspits. Quinten Hellemons van Wippolder kreeg vorige week een rode kaart en was dus minimaal één wedstrijd geschorst. Aan RKDEO-zijde kreeg vorige week Sven van Noppen direct rood en was dus ook geschorst. RKDEO had tegen het voorstel van de aanklager amateurvoetbal bezwaar gemaakt, maar er was nog geen uitspraak dus ook Van Noppen zat aan de kant.

Tekst & foto’s: Sander de Hollander

Aan de kant van RKDEO moest trainer Wesley Epskamp tijdens de warming-up nog snel schakelen, want keeper Huub Koning had te veel last van zijn lies en daardoor moest de 15-jarige reservekeeper Lucas Oostveen zijn plek onder de lat innemen en dat was gelijk zijn debuut in de hoofdmacht van RKDEO in competitieverband.

Het eerste wapenfeit kwam van Wippolder, dat een inzet van Jasper Tettero voorlangs het Nootdorpse doel zag gaan. Aan de andere kant zes minuten later hetzelfde, een schot van Fabian Pak ging voor bij het Wippolder-doel. RKDEO-doelman Lucas Oostveen was alert bij een schot van Dominique de Vree bij de eerste paal. Na dik een half uur ging de bal na een schot van Daley Uythof via de handen van Oostveen tot hoekschop. Vlak daarna was het wel raak voor de bezoekers. Uit een corner van Dominico de Vree werd de bal voor het doel binnengekopt door Luuk Dill: 0-1. Met die stand brak ook de rust aan.

Na zo’n tien minuten spelen in het tweede bedrijf probeerde Daley Uythof het met een schot vanaf de hoek van het strafschopgebied, maar doelman Lucas Oostveen tikte de bal tot hoekschop. Na een uur was RKDEO dicht bij de gelijkmaker, maar uit een hoekschop van Olaf Kramer kopte Tommy Simonis de bal net over de kruising van Wippolder. RKDEO probeerde nog wel langszij te komen, maar Wippolder hield de 0-1 in stand en stapte met de drie punten van het veld. Wellicht had in dit duel een gelijkspel een betere afspiegeling gegeven, maar daar had Wippolder met de nipte winst verder geen boodschap aan.