VELO 1 - Wippolder 1

2291EE
WATERINGEN
tel. 0174-292779

De barre weersomstandigheden maakten het eigenlijk niet mogelijk om een leuke wedstrijd op de mat te leggen. Daarnaast ook nog uitwijken naar kunstgras, waardoor de toch aanwezige trouwe toeschouwers ook geen beschutting konden zoeken op de tribune. Wippolder kwam als koploper naar Wateringen, maar VELO pakte na een spannende wedstrijd verdiend de drie punten en stijgt daardoor enkele plaatsen op de ranglijst.

Tekst: Louis de Letter      |      Foto’s: Wouter Dill

Met verdediger Rens de Vries als targetman in de aanval begon VELO fel aan deze belangrijke wedstrijd. Doel was ook om de Delftenaren, met Daley Uithof als spelmaker, niet echt in de wedstrijd te laten komen. VELO is daar goed in geslaagd met rond de tiende minuut al het eerste succes voor VELO. Vanaf de rechterkant wist Emiel Rours zich handig vrij te spelen en schoot de bal via de binnenkant van de tweede paal in het doel: 1-0. VELO creëerde daarna de betere kansen om de score verder uit te bouwen, maar doelpogingen van Emiel Rours, Mart Dubbeld en Rens de Vries hadden niet het voor VELO gewenste resultaat.

Wippolder was aanvallend zeker ook niet ongevaarlijk maar bij onder meer Daley Uithof en Dominica de Vree stond het vizier niet op scherp en ook VELO-doelman Deniz Pamuk wist met fraaie reddingen zijn doel schoon te houden. Tot aan de rust bleef VELO het spel bepalen, maar Emiel Rours, Irshan Jagbandhan en Joey Kouters waren bij hun doelpogingen niet succesvol.

Ook in de tweede helft nog steeds slecht weer, waarbij Wippolder toch wel probeerde om de wedstrijd naar zich toe te trekken met kort na rust een inzet van Luuk Dill, op een assist van Daley Uithof, over het doel. Defensief bleef VELO goed overeind en was uit enkele snelle counters ook gevaarlijk met doelkansen voor Mart Dubbeld, Abel Dries en Joey Kouters. Na zo’n 65 minuten moest Abdelhak Bojaada met een blessure plaatsmaken voor Vince van Egmond. Wippolder bleef aandringen en had en kwartier voor tijd ook succes.

Uit een voorzet van Ricardo van Heyst wist Rob Overvliet met een kopbal de stand gelijk te trekken: 1-1. De wedstrijd leek af te stevenen op een remise, maar het was toch VELO dat in de slotfase weer op voorsprong kwam. Uit een corner vanaf de rechterkant van Emiel Rours, gekozen tot Man of the Match, tastte Wippolder-doelman Koen Buijze volledig mis en zag de bal bij de tweede paal hoog in het doel verdwijnen: 2-1. Het bleef daarna, met Dominique Ariës en Manz Djoeneri nog in het veld voor Joey Kouters en Irshan Jagbandhan, lang spannend en ondanks de vele extra minuten kwam de voorsprong van VELO niet meer in gevaar.