Wippolder zet goede competitie start voort

Die Haghe 1

Wippolder 1

Speler (e.d.)

1e klasse C

7 oktober 2023 14:30

R.M. Steenbergen

Sportpark Ockenburgh
Wijndaelerweg 9
2554BZ
'S-GRAVENHAGE

Foto's Perry Biemans (sportsnap.nl)

Op deze opvallend zonnige zaterdag begin oktober ontving het jubilerende Die Haghe bij de aftrap een mooie bos bloemen van het bezoekende Delftse Wippolder. De thuisclub viert dit jaar haar 100 jarige bestaan en naast het veld, even verderop werd er met een DJ ook gretig gebruik gemaakt van een nieuwe buitenbar.

De thuisploeg moest de wonden likken na de flinke nederlaag een week eerder tegen Valken’68. Met die uitslag in gedachten en de afwezigheid van enkele sterkhouders wist de ploeg van trainer Marcel Koning dat het een lastige middag zou worden. Wippolder kwam naar Ockenburg met als doel net als vorig seizoen de drie punten mee te nemen. De Delftenaren missen ook enkele spelers maar zijn het seizoen goed gestart.

Wippolder startte goed maar het was Die Haghe dat de eerste halve kans kreeg. De bezoekers lieten de bal rond gaan maar waren erg slordig in de passing en Die Haghe zat er kort op. Toch was het Wippolder dat op voorsprong kwam. Daley Uythof zette de diepgaande Jasper Tettero richting keeper Justin van Look. Tettero was op tijd en wilde de bal inkoppen maar het was Die Haghe verdediger Jesse Bakker die tussen aanvaller en eigen keeper kwam en de bal per ongeluk met zijn hoofd over van Look in het eigen doel liet verdwijnen, 0-1

Die Haghe herpakte zich maar kon aanvallend geen vuist maken. Het spel was van beiden kanten slordig en de eerste helft kabbelde voort terwijl het opgekomen publiek genoot van de zon.

In de rust wisselde trainer Mark Moen drie keer en liet daarmee zien niet tevreden te zijn ondanks de 0-1 voorsprong. De tweede helft waren beiden ploegen wat zorgvuldiger maar lukte niet elke aanvalsopzet, mede door het stroeve hoge grasveld. Die Haghe wilde wel maar werd ondanks enkele corners nooit echt gevaarlijk. Eén keer moest Seffelaar ism keeper Koen Buijze bij de tweede paal redden maar in de 69e minuut kon Wippolder aan de andere kant juichen. Een aanval werd afgeslagen en verwerkt tot corner en het was Ricardo van Heyst die deed wat hij eerder liet zien. Met een fluwelen trap techniek deed hij de bal in de uiterste verre hoek doen belanden en het leer verdween via de binnenkant paal via de andere paal in het doel van de thuisploeg, 0-2

Die Haghe zette nog aan, het werd nog even spannend maar er werd aan beiden kanten niet meer gescoord. De goed leidende scheidsrechter Steenbergen floot even later af waarna beiden ploegen een gezellige derde helft startte.

Wippolder gaat samen met LFC en RKDEO aan de leiding in deze sterke eerste klasse C en Die Haghe moet hopen op een snelle terugkeer van enkele bepalende spelers.

Verslag van Haaglanden Voetbal

Trainer Marcel Koning van Die Haghe is nu een niet te benijden trainer. In het duel tegen Wippolder moest hij maar liefst acht vaste krachten wegens een schorsing en blessures missen. In een gelijk opgaande wedstrijd verloor Die Haghe ook nog eens door twee vreemde doelpunten: 0-2.

Tekst: Wim van de Graaf

Na de sportieve bloemenhulde van Wippolder vanwege het 100-jarig bestaan van de Die Haghe ging de wedstrijd van start met de eerste mogelijkheden voor de thuisploeg. Goed doorzetten van de na blessureleed teruggekeerde Robin 0 en ook Jelle Halsema bracht geen rendement. Net als de hiernavolgende vrije schop dat smoorde in de Delftse defensie. Even later een prima kans voor Wippolder, het team van trainer Mark Moen, maar Die Haghe-doelman Justin van Look bracht redding. Toch scoorde Wippolder in de achttiende minuut en dat doelpunt kwam letterlijk uit de licht vallen. Een hoge voorzet belandde, zonder dat hij zicht had op de bal, boven op het hoofd van Jesse Bakker, waarna de bal met een boog over de net uitgelopen Justin van Look in het doel stuiterde: 0-1. Wat een pech voor Jesse Bakker die verder kan terugzien op een prima wedstrijd.

Die Haghe pakte goed voetballend de draad weer op en met bijna een half uur op de klok gaf diezelfde Bakker een lange pass van achteruit, die door Robin Laming goed werd doorgekopt naar de geheel vrijstaande Desley Koegler, die de bal niet achter doelman Koen Buijze wist te werken. Die Haghe werd gaandeweg (optisch) sterker en sterker en de Haagse supporters stond letterlijk langs de lijn te wachten op de verdiende gelijkmaker die voor de rust sowieso niet viel.

Na de rust aan Die Haghe-zijde begrijpelijkerwijs geen wijzigingen. Ook na een uur voetballen was er geen team aan te wijzen dat sterker was dan de andere. Het geplaagde team van trainer Marcel Koning werkte hard, maar wist zichzelf niet te belonen doordat het aanvallend en afwerkend geen vuist kon maken. Er werden uiteindelijk wat wissels toegepast waarbij Tony Bergsma naar de spits werd gedirigeerd en de jonge Liam Quist en Joey van der Vet van Die Haghe 2 invielen. Twintig minuten voor tijd was daar ineens een vliegend schot van Domenico de Vree van Wippolder dat door Justin van Look knap onschadelijk werd gemaakt. Het bleek uitstel van executie, want uit de hierop volgende hoekschop stond geen Hagenees bij de tweede paal waarna de bal via de binnenkant van de paal in één keer binnenviel. Het soort doelpunt dat je niet meer vaak op de velden ziet. Die Haghe speelde dus ondanks de vele afwezigen een goede, maar pechvolle wedstrijd en kon het tij niet meer keren. Beste man van de wedstrijd was arbiter Richard Steenbergen uit Capelle aan den IJssel, die na een uitmuntende wedstrijd de 22 spelers richting de derde helft floot.