Wippolder neemt koppositie weer over

LFC 1

Wippolder 1

speler

16 maart 2024 14:00

M. ter Velde

Sportpark Boshuizerkade
Boshuizerkade 96 F
2321TX
LEIDEN
tel. 071-5725017

Zaterdag 16 maart stond dik gedrukt in de agenda’s. De thuiswedstrijd tegen LFC uit Leiden leverde eerder enkele teleurstellende momenten op buiten het veld en dus was er noodzaak om vooraf contact te hebben en af te tasten of er van een sportieve wedstrijd sprake kon gaan zijn.

Al snel bleek dat er onderling op het veld niets te merken was van de perikelen eerder naast het veld een aantal maanden terug. Een groene en goed bespeelbare grasmat, zo nu en dan een lentezonnetje en twee ploegen met een aantal creatieve spelers die mee kunnen doen om de bovenste plekken. Alle ingrediënten dus voor een mooie pot voetbal.

Scherp
De duels werden scherp, maar fair ingezet en binnen een minuut werd al duidelijk dat dit een aantrekkelijk duel kon gaan worden. Na die eerste minuut kon LFC direct juichen voor de openingstreffer: 1-0. Wippolder moest zich even achter de oren krabben. Na een slechte week met twee verliespartijen (Valken’68 en RCL voor de KNVB-districtsbeker) was het zaak om zich te herpakken. Met een flinke waslijst aan blessures (Luisman, Seffelaar, Venema, Müller, Tarantino zijn enige tijd niet inzetbaar) een mooi moment voor een aantal anderen om te laten zien klaar te zijn voor het grote werk.

Vuur
De afgelopen wedstrijden was er te weinig beleving en strijd te vinden, maar na de tegenslag in de eerste minuut kwam het blauw-witte vuur weer in de ploeg van trainer Mark Moen. Met durf en een aantal verzorgde opbouwen werd LFC teruggedrongen. In de 21e minuut leidde een nieuwe aanval tot de gelijkmaker. Berto de Vree verlengde een voorzet en deze werd opgevangen door Domenico de Vree. De jongste van de twee broers aarzelde niet, legde de bal goed en schoot het leer binnen: 1-1. LFC reageerde direct en kreeg in de eerstvolgende aanval een goede kans, maar de bal werd naast geschoven. De thuisploeg bezit over een aantal vaardige spelers, maar de Delftenaren zaten er kort op en trokken na de onderschepping snel naar voren. Niet veel later leverde dat ook de 1-2 op voor de bezoekers. Quinten Hellemons was sterk in het duel en zette hierna aanvalscompagnon Berto de Vree diep weg. De Vree aarzelde niet en bleef rustig alleen voor de doelman van LFC.

Dreigend
In het laatste kwartier van deze eerste helft probeerde de thuisploeg van alles en werd een aantal keren dreigend, maar het was Wippolder dat twee keer dicht bij de 1-3 was. Een mooi schot van Daley Uythof belandde op de kruising van paal en lat en ook een schot van Ricardo van Heyst kwam via de lat weer terug het veld in.

Feestend
Na de thee ook een spannende tweede helft. Met een aantal kansen over en weer, scherpe duels en een goed leidende scheidsrechter Ter Velde was het een vermakelijk duel om naar te kijken. Rob Overvliet hield de sterke spits Tommie Bekooij in bedwang en op het middenveld werden door Tettero, Krassenburg en Biemans veel duels gewonnen waardoor Wippolder feestend de bus in kon op weg naar huis. Even later bleek dat de andere uitslagen gunstig waren deze zaterdag en het was dus weer stuivertje wisselen boven in deze spannende eerste klasse. Mooi moment aan Wippolder-zijde was het debuut van eigen jeugdspeler Ryan van den Berg, die na De Vree en Dill (en eerder veel anderen voorbeelden) een half uur liet zien over veel potentie te beschikken.

Komende week een mooie derby op het programma voor Wippolder (thuis tegen RKDEO). LFC mag op bezoek bij Forum Sport en zal met een overwinning moeten proberen om aan te haken bij de kopgroep.