Wippolder wint van koploper LFC

2628GZ
DELFT
tel. 015-2567021

Op een regenachtig sportpark Pauwmolen ontving het Delftse Wippolder het Leidse LFC (voorheen Boshuizen).
LFC voert de ranglijst aan en Wippolder volgt met een aantal ploegen kort daarop.

Al snel werd duidelijk waarom LFC al aardig wat punten behaald heeft. De ploeg beschikt over een aantal zeer vaardige aanvallers en wil graag laten zien wat men kan met een bal.
De eerste twintig minuten waren het ook de bezoekers die het betere van het spel hadden zonder echte goede kansen te creëren. Wippolder startte wat flets maar kwam op een schot in het zijnet na niet in de problemen. Het vuur kwam pas nadat de thuisploeg een penalty tegen moest incasseren. Aanvaller Hadiu van LFC werd in de 31e minuut gevloerd en er kon worden aangelegd voor de 0-1

Wippolder had tot die tijd ook een aantal kansjes gehad maar het vizier van Tettero en Uythof stond niet op scherp.
Het venijn zat hem in de staart van de eerste helft. Wippolder drong verder aan en kreeg meer grip op de Leidenaren. In de 40e minuut resulteerde dit ook in de gelijkmaker. Tettero verlengde met precisie en het was de gretig spelende jonge Luuk Dill die al inlopend de bal hard en gericht in de kruising kopte, 1-1
Wippolder drong verder aan , LFC werd onrustiger en ging onderling discussiëren. Wippolder wist onder andere daardoor zelfs voor rust nog de 2-1 te maken. Ricardo van Heyst zette een rush in a la Roberto Carlos in zijn goede tijden. Al opgekomen leverde de linkspoot een puike crosspass af op de weglopende Quinten Hellemons. Hellemons controleerde , nam de bal mooi mee en drukte zuiver af richting verre hoek.
Een goed moment voor de thuisploeg zo vlak voor rust en de toeschouwers konden zich opmaken voor een vermakelijk vervolg met twee ploegen die voor de winst spelen.

Het eerste deel van de tweede helft werden er niet echt veel kansen gecreëerd door beiden ploegen. Wel werden de duels scherper ingezet en moest de scheidsrechter alle zeilen bijzetten om het spel bij te houden.
Een kantelpunt in de wedstrijd was er rond de 65e minuut. Na een duel was het aanvaller Hadiu van LFC die zich niet kon beheersen en natrapte richting een speler van Wippolder. Scheidsrechter Groenendijk was resoluut, trok direct rood en LFC moest met tien man verder. Bij het weglopen van het veld door de vertrekkende speler ontstond er wat tumult waardoor de spelers uit elkaar gehaald moesten worden. Tijdens het opstootje werd er over en weer wat geduwd en werd Wippolder spits Hellemons met een rode kaart bestraft omdat zijn duwende beweging in het gezichtsveld van de scheidsrechter gebeurde.
Na een korte afkoelingsperiode konden de ploegen zich opmaken voor de laatste 28 minuten, beiden dus met een man minder.

LFC ging van bank spelen maar was geen schim van de ploeg die de eerste twintig minuten er zo lustig op los combineerde. Dit was de verdienste van Wippolder want de ploeg straalde onverzettelijkheid uit en zat er overal op het veld kort op. LFC drong aan maar het was Wippolder dat de wedstrijd meerdere keren in het slot had kunnen gooien. Bij aanvallen en uitvallen van Delftse zijde was het Uythof die na drie pogingen zijn handen voor zijn ogen sloeg. Na een schot op de lat kreeg Uythof het na een mooie demarrage voor elkaar om twee keer alleen op de keeper de bal op de paal te schieten. LFC kwam met de schrik vrij en gooide meer manschappen naar voren. De verdediging van Wippolder hield echter goed stand en het was invaller Berto de Vree die in blessuretijd aan alle onzekerheid een einde maakte. Uit een voorzet wist de Vree de bal behendig bij de eerste paal te verlengen en daarmee zette hij de 3-1 op het scorebord. Kort hierna werd er afgefloten en kwam Wippolder met deze winst op gelijke hoogte met LFC en gaan er na het zien van de andere uitslagen nu vijf ploegen aan kop met tien punten.

Bij het verlaten van het veld bleven de Wippolder spelers op het veld. Een aantal spelers van LFC dat het veld verliet wilde na de teleurstellende nederlaag op een verkeerde manier zijn gram halen bij het publiek. Er zal op een neer wat gezegd zijn wellicht maar enkele spelers wilde de confrontatie aan. Een groot gedeelte van de LFC begeleiding en een aantal spelers probeerde nog de boel rustig te krijgen maar een aantal spelers ging volledig zijn boekje te buiten. De politie moest er zelfs aan te pas komen om de rust terug te laten keren in Delft.
Een smet op deze attractieve wedstrijd en verder mooie voetbal middag.