SV Nootdorp zet goede reeks voort.

Nootdorp 1

Wippolder 1

speler
speler
speler (penalty)

6 april 2024 15:00

F.M. Tol

Sportpark 's-Gravenhout
De Poort 8
2631PT
NOOTDORP

Foto’s: Wouter Dill

Eindelijk een zaterdag met een lekker zonnetje, een mooi affiche met de derby sv Nootdorp – Wippolder en een prima gevuld sportpark in Nootdorp. sv Nootdorp is na een slechte seizoenstart de afgelopen weken punten aan het sprokkelen. Of het op tijd hiermee gestart is, moet nog blijken, maar voor de Nootdorpse equipe moet het enig houvast bieden.

Wippolder wisselt na het behalen van de eerste periodetitel goede resultaten af met puntverlies, maar ondanks dat laatste stond de Delftse formatie voorafgaand aan deze wedstrijd aan kop in deze spannende eerste klasse.

In het begin van de wedstrijd was het Wippolder dat ook volgens de verhouding op de ranglijst het betere van het spel had. Er was overwicht en de ploeg van trainer Mark Moen zette de thuisploeg direct vast. Na twee minuten spelen was het Luuk Dill die gretig was en de bal bij een verdediger onderschepte. De eindpass op Berto de Vree was goed, maar schuin op de keeper was De Vree niet trefzeker. Aan de andere kant was het Job Verhagen die een vrije trap gestopt zag worden en maakte sv Nootdorp gebruik van de wind mee. Het was echter Wippolder dat in de 29e minuut op voorsprong kwam. Daley Uythof  zette Berto de Vree diep weg. De Vree kapte zijn directe verdediger uit en schoof met links goed en hard binnen: 0-1.

De Wippolder-aanhang en de spelers blij en met een goed gevoel werd gezocht naar een vervolg op de goede start. Het was echter sv Nootdorp dat zich herpakte en Wippolder werd teruggedrongen. Kort na de openingstreffer was het sv Nootdorp, dat de 1–1 maakte doordat er niet adequaat ingegrepen werd binnen het strafschopgebied van Wippolder. Kort na de gelijkmaker was het de Nootdorpse aanhang dat dacht opnieuw te kunnen juichen. Een voorzet vanaf rechts werd door Mitchell Abdul ingekopt maar gepareerd door doelman Dion de Jong. In de rebound mikte Abdul op de lat en in het verloop van de eerste helft werden er geen andere wapenfeiten meer genoteerd.

Na rust een wedstrijd die op en neer golfde. sv Nootdorp had nu het betere van het spel en via Verhagen werd er op het middenveld veelvuldig gecombineerd en had Wippolder het lastig. Rond de zeventigste minuut kon het thuispubliek wederom juichen. Er werd niet goed weggewerkt door Wippolder en vanuit een voorzet vanaf links kon Job Verhagen vanaf randje van de zestien de 2–1 binnen schieten.

Wippolder moest zich herpakken en met de net ingebrachte wissels Prade, Tarantino en Müller ging de ploeg op jacht naar de gelijkmaker. Niet veel later viel deze al en zo konden de blauw witten in de 78e minuut juichen na een opgezette aanval. De eindpass belandde bij Jasper Tettero, die niet aarzelde en vanaf een meter of twintig uithaalde. De bal werd van richting veranderd en was hierdoor onhoudbaar voor de Nootdorpse sluitpost: 2-2. Gezien het spelbeeld leek Wippolder tevreden met een gelijkspel, maar probeerden beide ploegen waar mogelijk toch nog iets te forceren.

Kort na de 2-2 was het de sluwe Verhagen die bij de eerstvolgende aanval in de 81e minuut een uitgestoken been op zocht binnen het strafschopgebied. De naar de grond gaande middenvelder kreeg van de goed leidende scheidsrechter Tol wat hij wilde, een strafschop en ondanks dat doelman De Jong er dichtbij zat, tekende hij zelf voor de 3-2 door deze penalty te benutten.

Wippolder probeerde nog van alles en ondanks een tweetal goede mogelijkheden lukte het dit keer niet om terug te komen in de wedstrijd. sv Nootdorp heeft met deze overwinning wat meer uitzicht op een escape. Wippolder moet de eerste plaats afstaan aan Forum Sport, dat goede zakendeed door te winnen van TAC’90 en hiermee aan kop gaat in deze klasse. De overige kanshebbers voor de titel speelden gelijk, waardoor er met nog vijf speelronden een spannend slot in het vooruitzicht ligt.