Wippolder pakt de 4e plek

2334BZ
LEIDEN
tel. 071-5174083

Met de overwinning op het Leidse UVS pakte Wippolder alweer de twaalfde overwinning in deze spannende eerste klasse zaterdag.

In verband met de drukte op de weg begon de wedstrijd iets later. Na de start was het Wippolder dat binnen twee munten  minuten reuze kansen kreeg in de score te openen. Quinten Hellemons en Daley Uythof zagen echter de doelman van UVS het doel schoon houden.

In de 22e minuut dacht de thuisploeg op voorsprong te komen. Doelman Dion de Jong redde echter knap en bij de hervatting sloeg Wippolder direct toe. Hellemons hield de bal goed vast , speelde op het middenveld zijn directe tegenstander uit en zette aanvals compagnon Lorenzo Dijksman in de diepte weg. Dijksman bleef sterk aan de bal en schoot hard en onberispelijk in alleen op de keeper van UVS, 0-1

UVS trok naar voren omdat een overwinning noodzakelijk is  om weg te komen uit de onderste regionen. Het lukte de Leidenaren bijna de gelijkmaker te maken maar een kopbal belandde op de paal.

Op slag van rust deelde Wippolder een mentale tik uit aan de thuisploeg door de 0-2 te maken. Sterkhouder Ricardo van Heyst deed wat hij al vaker liet zien. Van Heyst liet de bal vanuit een vrije trap direct in de verre kruising vallen en gaf de verdediging en de doelman van UVS hiermee het nakijken.

Na de rust was het UVS dat er alles aan deed om tot scoren te komen. Het schortte echter een het afronden van het handje vol kansen dat de ploeg kreeg. De jong redde een aantal keren knap en ook het trio Venema, Seffelaar en van Heyst speelde gezamenlijk een puike wedstrijd en zij hielden het hoofd verschillende keren koel.

Toen 6 minuten na rust Wippolder ook de derde treffer maakte werd het bij UVS onrustig. De ploeg die geregeld goed veldspel laat zien legde zich min of meer neer bij een nederlaag. Tien minuten na de 0-3 was het UVS dat de 1-3 binnen schoot vanuit een corner. De verdedigers van Wippolder werkte te bal niet goed weg en het was Daan van der Zwaan die het net wist te vinden.

Toen in de 70e minuut aanvaller Loyd van der Wilden echter een rode kaart ontving werd het halen van punten vanmiddag helemaal een lastig verhaal. Er werd een korte afkoel periode ingelast in deze verder sportieve wedstrijd en de ploegen hervatte het spel.

Wippolder speelde de man meer situatie hierna niet goed uit en verzuimde verder weg te lopen. Trainers van Boksel en Moen wisselde er hierna nog lustig op los maar dit bracht geen verandering in de stand.
Wippolder staat met deze overwinning op een knappe vierde plek en UVS moet zich zorgen gaan maken omdat concurrentie wel de punten pakte deze zonnige middag.