Wippolder oppermachtig tegen HVV

2628GZ
DELFT
tel. 015-2567021

Wippolder wist op deze prachtige zaterdag middag eind oktober zijn vierde overwinning te boeken in de eerste klasse.

Op een gezellig sportpark Pauwmolen in Delft namen Wippolder en HVV het tegen elkaar op. Waar het vorig seizoen ging om het kampioenschap, ging het nu tussen de nummer vier en nummer twaalf van de 1e klasse B. Al na 23 minuten voetbal zette Silvano Tarantino zijn ploeg op een 1-0 voorsprong. Na een goede combinatie werd Tarantino diep weggezet en schoof hij kalm de bal van buiten het strafschopgebied tegen de touwen. Nog binnen het eerste half uur kreeg SV Wippolder een penalty mee. Aanvoerder Daley Uythof zag zijn strafschop gekeerd worden door de HVV-doelman Guus Dicke, maar in de rebound was het wel raak voor Uythof, 2-0

Dat de Delftste formatie niet verder uit liep in de eerste helft hadden ze aan zichzelf te danken. De mannen van trainer Mark Moen combineerde er lustig op los maar waren niet zuiver in de afronding. HVV probeerde wel maar kwam er niet aan te pas en creëerde op een enkele halve kans na verder ook niet veel.

Het begin van de tweede helft kwam HVV iets beter in de wedstrijd maar kon geen vuist maken. De 2-0 bleef lang op het bord, tot de 72e minuut. De net ingevallen Marco van Trier maakte toen de 3-0 voor Wippolder. Trier maakte zich breed na een voorzet van Dominico de Vree en knikte beheerst binnen via de binnenkant van de paal.  Zes minuten later was het de beurt aan de andere invaller van de thuisploeg: Domenico de Vree zelf. Zijn actie door de as van het veld leverde na een slalom langs vier spelers een hard schot op in de korte hoek, 4-0. Deed de Haagse formatie dan niks terug ? Ja wel want vlak voor tijd was het Lucas Braxhoofden die laksheid bij de Delftenaren afstrafte, 4-1 . Nog geen minuut later kreeg keeper Koen Buijze zijn tweede gele kaart te zien, gezien de stand op het scorebord onnodig natuurlijk. Het slotwoord was ondanks toch voor de thuisploeg ondanks een man minder situatie. Ook een derde invaller wist het net te vinden. Na goed doorgaan was het de vanuit de eigen jeugd doorgebroken Luuk Dill die de 5-1 wist aan te tekenen. De goed leidende scheidsrechter Persoon floot niet veel later af. Wippolder klom door deze overwinning en de andere resultaten op naar de tweede plek op de ranglijst en doet dus goede zaken.

Wippolder - HVV
“Blue white army on fire”

Met de mooie bekerwedstrijd nog vers in t geheugen, mochten we dit weekend weer voor de competitie spelen.

Onze opponent, HVV, was geen onbekende voor ons. Vorig jaar werd Wippolder kampioen en promoveerde HVV via de nacompetitie en zodoende was t een weerzien voor beide ploegen.

Met een heerlijk najaarszonnetje was t zelfs warm om te voetballen.Het eerste kwartier was een gelijkopgaande strijd. Wippolder zocht naar gaatjes in de verdediging.
Langzaam kwam Wippolder beter in de wedstrijd en kreeg t wat halve kansjes

Na een prachtige aanval via de linkerkant was t Silvano die van. rechts naar links was overgekomen en alleen op de keeper af kon gaan. Met een droge harde knal in de korte hoek zorgde hij voor de 1-0 in de 22ste minuut.

Wippolder nam vanaf dat moment geen gas meer terug. De volgende goal kwam dan ook vrij snel erna. Na goed doorzetten van Berto, kwam de bal bij Rick die een perfecte steekpass op Daley gaf, die vervolgens werd gevloerd binnen de zestien.
Penalty. Vorige week hadden we lekker geoefend met strafschoppen, dus dit was een koud kunstje althans…,,,Daley schoot in maar de keeper lag in de juiste hoek. Gelukkig kwam de bal weer voor de voeten van Daley en zo kon de bal snel in de andere hoek worden geschoten. 2-0 in de 30ste minuut.

Rust

Na rust begon Wippolder wat slordig. HVV werd niet echt gevaarlijk maar dat had in deze fase wel gekund. Wippolder wisselde en met wat vers a bloed in de ploeg kwamen er weer kansen. Sterker nog t regende kansen. In de 72ste minuut werd het met een prachtige kopbal door de ingevallen Trier 3-0. Wippolder ging door en in de 78ste minuut werd het 4-0 door de ingevallen Do.

Het publiek verheugde zich al op de derde helft maar HVV kwam door wat slordigheid  achterin bij wippolder op 4-1. De wedstrijd leek gespeeld maar het venijn zat hem in de staart.
De scheidsrechter zag een buitensignaal over het hoofd waardoor HVV door kon. Gelukkig werd de bal naast geschoten, echter vonden wij het nodig om de scheidsrechter hierop aan te spreken. Na eerst een gele kaart werd er zelfs rood getrokken voor Koen. Aangezien er al vijf x was gewisseld, moest Wippolder met 10 man verder. Bovendien moesten we een speler op goal zetten. De ingevallen Lorenzo werd onze nieuwe keeper en zo speelde we de laatste 5 minuten verder. Als klap op de vuurpijl maakte wij met 10 man de 5-1. Wederom was t een invaller. Luuk maakte in de 92ste minuut de laatste goal.

En zo gingen we toch met ietwat gemengde gevoelens de derde helft in😅