Wippolder C1 - Jong ADO vrouwen

ADO Dames 1

12 januari 2015 19:15

Onbekend

De voorbereidingen begonnen al in september. Een geschikte datum uitkiezen dat was het moeilijkste niet. Maar beschikbare ruimte daarin tegen was het grootste probleem. In december was het dan eindelijk raak. Maandag 12 januari 2015 om 19:15 uur stond de wedstrijd Wippolder C1 - Jong ADO vrouwen op het programma. Ondanks dat het weer niet mee hielp, werd de wedstrijd toch nog door een hoop toeschouwers bewonderd.

De trainers van Wippolder moesten even puzzelen om tot een opstelling te komen. Toch is dat gelukt en kon er om 19:15 uur afgetrapt worden. Na 20 minuten in de 1e helft kwam Wippolder op voorsprong. Delano Stoelinga speelde zich prima vrij nadat hij de bal onderschepte en kon in het strafschopgebied vervolgens vrij uithalen in de verre hoek. Dit was ook de rust stand (1-0). Na nog een aantal grote kansen te missen door Nick Zwartjens en Delano aan het begin van de 2e helft was het later wel raak. Nick herstelde zijn fout door nu wel de 2-0 binnen te tikken na een mooie opgezette aanval.

De mooiste treffer van de avond viel een kleine tien minuten voor tijd. Na een afgeslagen corner wist Pim van Zwieten de bal met veel gevoel schitterend in de kruising te plaatsen. Na de 3-0 ging de Wippolderse dadendrang iets liggen, en begonnen de dames van ADO ook iets meer van zich af te bijten. Na wat geklungel en concentratie verlies achterin wisten de dames ook het net te vinden 3-1 (eindstand).

Desondanks was iedereen binnen Wippolder tevreden over het resultaat: De eerste helft hebben we enorm goed gespeeld. We hebben achterin niks weggeven en voldoende mogelijkheden gecreëerd. Eigenlijk hadden we nog vaker moeten scoren. De dames van Jong ADO gingen in de tweede helft wat agressiever spelen, en daardoor werd ons spel toch iets minder dan in de eerste helft.

Een mooie belevenis voor de C1 is het zeker geweest. Wie weet volgend jaar een vervolg. Maar dan met beter weer!!

Spelers: Falco Jansen, Jennifer Zwang, Angel Kulk, Vincent Bergsma, Pim Sanders, Hessel Hiep, Nick Zwartjens, Ritesh hanoeman, Pim van Zwieten, Delano Stoelinga, Tim Lotters, Luca Einfeld, Rik Luisman en Coen van Tol