Wippolder bekert verder

2652EA
BERKEL EN RODENRIJS
tel. 010-5114795

Afgelopen zaterdag speelde wippolder 1 zijn derde en laatste wedstrijd in de beker poule. Na twee gelijke spelen moest er worden gewonnen van zaterdag tweede klasse Berkel om verder te kunnen bekeren.

Veel clubs zien de beker als verlengde voorbereiding , om spelers aan het werk te zien en om de puntjes op de bekende i te zetten richting competitie start.

Het eerste kwartier spelen leek het in Berkel een eenvoudige wedstrijd te worden voor de gasten uit Delft.
De goede start werd in de 16e minuut beloond. Ricardo van Heyst zette goed voor en deze afgemeten bal werd bij de tweede paal mooi ingeschoten door Anthony Sintniklaas, 0-1
Na de goede start van Wippolder ging Berkel opportunistisch spelen en zocht veelal de diepte. Rond de 20e minuut lag Daley Uythof op de grond met een blessure, arbiter Toonen liet het spel doorgaan en de bezoekers leken verrast toen Berkel direct voorzette en voor het doel de 1-1 in kon schieten.

De eerste helft was verder slordig voor wat betreft nauwkeurigheid en met deze stand konden beide ploegen aan de limonade.
De tweede helft was er meer spektakel en ging het spel veel over en weer.
Het was ondanks het lichte veldoverwicht van Wippolder de thuisploeg die met een voorsprong aan de haal ging in de 60e minuut , 2-1
Kort daarop drongen de bezoekers aan en het was Rik Luisman die voor het doel de 2-2 hard tegen de touwen schoot. Wippolder dacht door te kunnen drukken maar Berkel gaf een minuut later al direct antwoord door de 3-2 te maken en Wippolder was even beduusd.
Met wat vers bloed in de ploeg stuurde Moen en Tarantino de ploeg weer verder vooruit.
Uitblinker in de achterste linie was Jari Seffelaar , hij domineerde , was verdedigend sterk en zette zijn mede spelers met passes constant aan het werk.
Voorin kwam dat gevaar er in de tweede helft weer via Uythof en invaller Celep. Zij maakte het de tegenstanders vaak moeilijk en een kwartier voor tijd maakte Daley Uythof de gelijkmaker, 3-3
Beiden ploegen speelde voor de winst het laatste kwartier. Berkel kreeg nog twee halve kansen maar het laatste woord was aan de maker van het eerste doelpunt. Anthony Sintniklaas schoot na een mooie solo van Uythof de 3-4 binnen en tekende hiermee zijn tweede van de middag.  Met deze winst plaatste Wippolder zich samen met eerste klasser Heinenoord voor de volgende ronde.

In de morgen wist het tweede elftal van Wippolder met 1-4 te winnen bij VUC waardoor ook de jonge talenten een ronde verder mogen. Tim Lotters, Rohit Nairanna (2) en Colin Venema wisten het net te vinden.

Zondag start Wippolder thuis tegen het sterke Laakkwartier , er wordt afgetrapt om 14.00 uur