Wippolder neemt punt mee bij Spirit

Spirit 1

Wippolder 1 (zon)

speler
speler

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 02

11 september 2021 17:00

T. Gommans

Sportpark Ouderkerk
Sportlaan 3
2935XX
OUDERKERK AAN DEN IJSSEL
tel. 0180-681607

Wippolder mocht haar tweede bekerduel spelen tegen vv Spirit uit Ouderkerk aan den IJssel. Het werd 2-2, een stand die al bij rust was bereikt. Daley Uithof was tweemaal succesvol voor de Delftenaren.

De Delftenaren begonnen goed aan de wedstrijd en al na drie minuten opende aanvoerder Daley Uythof de score namens Wippolder na goed doorgaan op rechts: 0-1. Jordy Krassenburg kon de score snel erna verdubbelen, maar zijn lob over de doelman ging via de binnenkant paal voorlangs naast. Na dit goede begin was wippolder even van slag. Na een aantal goede diepe ballen van de thuisploeg kon Spirit binnen drie minuten twee keer scoren en stond het na elf minuten spelen zomaar 2-1.

Organisatie

Wippolder herstelde zich, de organisatie stond weer beter en de ploeg ging op zoek naar de gelijkmaker. Na enkele pogingen was het Daley Uythof die opnieuw scoorde. Na goed doorgaan van Rik Luisman kon Uythof in de zes minuten voor rust zijn tweede van de middag maken: 2-2.

Uitval

Na de rust ging het over en weer en beide ploegen kregen wat kansen, maar wisten niet meer te scoren. Wippolder kreeg met Yannick Prade twee goede kansen (onderkant lat en schot over) en de thuisploeg schoot na een uitval twee keer in het zijnet.

Trainer Mark Moen na afloop: ,,Spirit was een stugge ploeg en speelde vanuit een gesloten verdediging opportunistisch voetbal. Gelukkig kwamen we er twee keer door heen, maar bij de tegendoelpunten moeten we beter staan. Dit nemen we mee naar de volgende wedstrijden en het is prettig dat dit nu gebeurt om eraan te kunnen werken.”

Blessure

Al vroeg in het duel viel doelman Danny Jager uit met een blessure. Beiden trainers lieten in de tweede helft nog een aantal spelers invallen, maar dit wijzigde uiteindelijk niets aan de score, waarmee eerder de rust was ingegaan. Bij winst volgende week in en tegen Berkel zal Wippolder zeker zijn van de volgende bekerronde.