Weer 3 punten voor Wippolder 3!

Wippolder 3

Laakkwartier 4 (zon)

14 oktober 2018 12:30

Marcel van der Berg

Opstelling

De omstandigheden waren ideaal. Thuis op echt gras, zonnetje en een graad of 23 met een fitte groep van 15 spelers. Tijdens de wedstrijd bespreking sprak de coach wijze woorden over de risico’s van een wedstrijd waarin je zelf dominant probeert te voetballen. Een van de punten was om druk te blijven geven op de bal wanneer tegenstander in balbezit is in buurt van onze 16 om te voorkomen dat zij met zondag schot kunnen scoren.

Na een nonchalante warming up floot de scheids voor het begin van de wedstrijd tegen Laakkwartier 4. Het begin van de wedstrijd verliep rommelig maar Wippolder had een duidelijk overwicht en kwam ook op 1-0 door Ties die alert reageerde toen de keeper de bal niet klem had. Na de goal ging het niveau van ons spel niet omhoog. Te snel lange bal spelen of zelf te lang lopen met bal. Net wat wij vooral niet moeten doen. Uit een spaarzame aanval van Laakkwartier ontstond een hoekschop. De bal werd door het centrum de 16 uitgewerkt. Een speler van Laakkwartier kon de bal aannemen, recht leggen en tot eigen verbazing in de goal schieten. Hier had de coach voor gewaarschuwd. Het zondag schot van de tegenstander uit het boekje van de trainer. Na een paar wissels ging Wippolder de laatste 10 minuten iets beter spelen. 1-1 ruststand.

Na een ziedend betoog van de coach kwam Wippolder messcherp uit de kleedkamer zou je denken. Niet dus. Binnen 1 minuut was het 1-2.
Na 10 minuten greep de trainer in en bracht verse krachten in de ploeg. We gingen eindelijk druk zetten op helft tegenstander en gingen combineren en door bewegen. Laakkwartier werd echt teruggedrongen en maakte vaker een overtreding. Overigens een nette sportieve tegenstander dat Laakkwartier. Een vrije trap net buiten de 16 werd prachtig binnen gekruld door Anton. 2-2! Hierna was het eenrichtingsverkeer. In een druk 16 meter gebied ging “El Wutru” tegen het gras om onduidelijke redenen. Voor de scheidsrechter was het wel duidelijk. Penalty voor Wippolder. Deze werd gedecideerd binnen geschoten door de topscorer zelf. 3-2! Wouter staat nu op 9 goals in 6 wedstrijden. Wippolder voetbalde de wedstrijd geconcentreerd uit.

De grote regisseur achterin was Charlie die dan ook uitgeroepen is tot The Man of the Match. Als je slechte wedstrijden ook al gaat winnen belooft dat nog wat voor de rest van het seizoen. Credits voor hele team dat er in bleef geloven en bleef werken voor elkaar.