Hoge verwachtingen voor HBS thuis

30 september 2018 12:30

Marcel v.d. Berg

Opstelling

Vandaag onze eerste thuiswedstrijd in de competitie. HBS uit Den Haag was onze tegenstander. De verwachtingen waren hoog gespannen en de massaal toegestroomde trouwe supportersschare, menig standaardteam zou daar jaloers op zijn, had er zin in. Vanaf het eerste fluitsignaal van scheidsrechter Marcel vd Berg domineerde Wippolder de wedstrijd. Geduldig werd de bal rond gespeeld en HBS kwam er nauwelijks aan te pas. Na een prachtige steekpass van Max kwam Wouter alleen voor de keeper maar deze bleef goed staan en wist de bal te keren. Ties was een ware plaag voor zijn tegenstander en werd in de 16 gevloerd na een half uur spelen. Penalty! Jelmer ging achter de bal staan en schoot deze zwak in zodat de keeper de bal kon pareren. Als je zo goed speelt moet je jezelf wel belonen met een goal.

Maar net als vorige week scoorde de tegenstander uit de eerste de beste counter de 0-1. En kort daarna ook de 0-2. Wippolder was het even kwijt. Kort voor rust mochten wij een vrije trap nemen net buiten de 16. De debuterende Anton(Mike Antonisse) ging achter de bal staan en schoot deze schitterend in de korte hoek. 1-2. Rust. Tijdens de rust hield trainer Frank een donderspeech. Scherp zijn! Meedogenloos zijn! Omschakelen in sprint!
De tweede helft gaf hetzelfde beeld. En weer maakte HBS een goal uit het niets 1-3. Dat was het moment om een paar omzettingen te doen in het team. Dat bleek een geniale ingeving van de trainer. Met nog een half uur te spelen kwam het vuur in ploeg. HBS kwam er niet meer uit en Wouter scoorde de 2-3 op aangeven van Anton. Kort daarna kwam Ted goed door echter werd zijn schot geblocked waarna Wouter de gelijkmaker binnen schoot met nog 5 minuten op de klok. Michael kwam daarna op over links en gaf een lange bal voor de goal. De spelers van Wippolder waren in 1988 nog niet geboren maar Wouter volleyde de bal in een keer in de verre kruising a la Marco van Basten. De goal van ‘El Wutru’ was mooier. 4-3! Gevolg was een enorme vreugde explosie op en buiten het veld. Na enkele minuten blies de foutloos leidende scheidsrechter het eindsignaal.

Het bleef nog lang gezellig onrustig op Sportpark Pauwmolen. Man of de match was wederom ‘El Wutru’ die inmiddels op 8 goals staat dit seizoen.