“Brouwer Power” maakt het verschil!

Wippolder 3

Quick 6 (zon)

28 oktober 2018 12:30

Opstelling

Quick 6 was vandaag onze tegenstander. Een jonge fris voetballende ploeg waarvan wij wisten dat het een zware partij zou worden. Afgelopen nacht is de klok een uur teruggezet. De spelers konden kiezen uit een uur langer slapen of een uur langer gas geven in het Delftse nachtleven. De meeste
Wippolder 3 spelers hadden duidelijk voor het laatste gekozen en er had zich zelfs een verslapen.

De eerste 20 minuten werd
 Wippolder dan ook volledig weggespeeld door Quick 6. Dat resulteerde in een 0-2 achterstand. Net als HBS enkele weken geleden was Quick vanaf minuut 1 commentaar aan het geven op de hele wedstrijd foutloos leidende scheidsrechter. Dat resulteerde in een gele kaart voor een speler van Quick. Daarna kwamWippolder beter in het spel en maakte een Quick verdediger een opzichtige overtreding in het strafschop gebied op spits Wouter. De penalty werd door “El Wutru” zelf benut. Dat betekende een 1-2 ruststand.

Na de rust kwam Wippolder 3 beter voor de dag en kreeg een aantal kansen. Jelmer ging op snelheid het strafschopgebied in en werd hard onderuit geschopt. Gelukkig liep hij geen beenbreuk op. De verdediger van Quick mocht in zijn handen knijpen dat hij geen rode kaart kreeg. De penalty werd uiteraard verzilverd door “El Wutru” en is zijn 12e goal dit seizoen. 2-2. Quick kwam hierna beter in het spel en Wippolder kwam zwaar onder druk te staan. Het piepte en kraakte achterin maar keeper Cas(illas) pakte werkelijk elke bal. De wedstrijd leek in 2-2 te eindigen. Jerry werd naar zijn eigen zin te laat gebracht door de trainer en was als een getergde leeuw weer binnen de lijnen gekomen. De laatste minuut was ingegaan. De bal kwam hoog via een stuit bij Jerry die op 25 meter met de rug naar het doel stond. Je moet er bij geweest zijn om het te geloven maar Jerry volleyde de bal met een boog over de kansloze keeper van Quick. 3-2!

Jerry “Brouwer Power” werd hiermee Man of the Match!