Heerlijk in de regen voetballen

Graaf W II VAC 3

Wippolder 3

23 september 2018 11:30

opmerkingen

10 uur verzamelen bij Wippolder

Opstelling Wippolder 3

Vandaag eerste competitiewedstrijd uit bij Graaf Willem II VAC 3. Na wedstrijdbespreking en taart eten (Jelle is Jarig ) vertrokken wij richting Wassenaar. “U speelt op kunstgrasveld 2 en mag gebruik maken van kleedkamer 5.” zei de wedstrijd coordinator van dienst. Iedereen kunstgras schoenen aan en in de stromende regen naar buiten voor de warming up. Dat kon op veld 1. Op gepland aanvangstijdstip stonden wij gereed op veld 2. Echter geen tegenstander en geen scheidsrechter. Na enkele minuten kwam er een Graaf Willem speler zeggen dat wij op veld 3 verwacht werden omdat zij liever op echt gras wilden spelen. Dat doen wij ook maar in dit geval, gezien de omstandigheden, hevige regenval, liever op kunstgras met dug outs ivm 5 wisselspelers dan op echt gras zonder dug outs. Bovendien hadden wij dat graag bij de ontvangst gehoord. We werden nu in de maling genomen.

Eigenlijk wisten wij op dat moment al dat het moeilijk zou worden om hier te gaan winnen. De wedstrijd op een zompig grasveld in de stromende regen. Wij probeerden verzorgd te voetballen en hadden snel een veldoverwicht. De tegenstander speelde alleen maar de lange bal hopende dat hun snelle spits daar iets mee kon. Deze spits stond overigens structureel buitenspel. Net op het moment dat wij aan scoren gingen denken counterde Graaf Willem naar de 1-0. Wippolder deed er nog een schepje bovenop op zoek naar de gelijkmaker. De scheidsrechter floot consequent voor buitenspel voor de herhalend buitenspel staande spits van Graaf Willem tot enkele minuten voor rust. Terwijl de spits duidelijk vertrok met 2 meter buitenspel wuifde de scheidsrechter het vlagsignaal van de assistent weg en stond het 2-0. Erg opzichtig allemaal van de kakkers uit Wassenaar. Daarnaast werden de spelers van Wippolder met buitensporige slidings met gevaar voor de ledematen bestreden. Dat mocht allemaal.

De 2e helft was het helemaal eenrichtingsverkeer naar het doel van Graaf Willem. Het veld werd zwaarder en zwaarder en de bal rolde op sommige plaatsen al niet meer. Uit een van de vele aanvallen wist onze spits “El Wutru” de 2-1 binnen te schieten.
Daarop voerden Wippolder de druk nog verder op door achterin 1 op 1 te gaan spelen. Al snel stonden we echter met 10 man omdat de fluitist van dienst het nodig vond om Mike een gele kaart te geven na een relatief lichte overtreding. Wederom te opzichtig. Na enkele minuten weer een lange bal richting de 16 van Wippolder. Friso hield de spits keurig voor hem toen deze zich achterover liet vallen. Je raad het al, penalty voor Graaf Willem. Ach ach ach wat zielig. Volwassen mannen met respectabele betrekkingen die op deze wijze sport bedrijven. Zij hebben ons oprechte medelijden. Maar goed verder met de penalty. De penalty werd hard ingeschoten maar de voortreffelijk keepende Cas stopte de bal. Wippolder bleef maximaal strijd leveren om alsnog de gelijkmaker te maken maar twee duidelijke handsballen binnen 16 werden niet waargenomen door de arbiter en zo eindigde de eerste competitiewedstrijd. Met opgeheven hoofd van het veld. Wij pakken onze punten echt nog wel maar dan wel op een sportieve manier.

Man of the match was keeper Cas Rozema.