Oliveo winnaar in streekderby tegen Wippolder (Haaglandenvoetbal.nl)

Oliveo 1 (zon)

Wippolder 1 (zon)

2e klasse D

10 maart 2019 14:00

Onbekend

Op sportpark De Groene Wijdte ontving Oliveo het Delftse sv Wippolder. In de heenwedstrijd verloren de volgelingen van trainer Jeroen Hoefnagel met 3-1. Hierna herstelde de ploeg uit Pijnacker zich goed, wat momenteel een vierde plaats oplevert. De resultaten bij sv Wippolder waren tot nog toe onvoorspelbaar en dikwijls teleurstellend. Met een negende plek en met zes punten achterstand op de gastheren werd de streekderby tegen Oliveo aangevangen.

Tekst & foto’s: Aad van der Knaap (Haaglandenvoetbal.nl)

Met een windkracht tien, dwars over het veld, gepaard gaande met de nodige regen was goed voetbal niet mogelijk. Toch probeerden beide teams er het beste van te maken. Aan strijd ontbrak het in ieder geval niet. De echte hardliners nestelden zich in de luwte van het clubgebouw langs het veld.

Doordat Sven Paternot van Wippolder na een klein kwartier wel erg hard op keeper Peter-Paul Rotte inliep, kreeg hij de primeur om de eerste gele kaart in ontvangst te nemen. Na een drie minuten blessurebehandeling kon Rotte zijn plaats tussen de palen weer innemen. Oliveo, met de wind in het gezicht, bouwde een licht overwicht op. De eerste scoringskans kreeg Tim van Rheenen aangeboden. Zijn inzet werd door de sluitpost van Wippolder met een prima reactie tot hoekschop verwerkt. Met nog een aantal kleine mogelijkheden voor de thuisclub was het halverwege het eerste bedrijf Daley Uythof die Wippolder aan een 0-1 voorsprong hielp. Van ongeveer de middenstip liet hij – gedragen door de wind – een lange bal op het doel van de gastheren los. Het speeltuig trof de lat en met medewerking van de wind kaatste de bal op de grond en via het lichaam van doelman Peter-Paul Rotte over de doellijn. Met deze stand dirigeerde scheidsrechter Ramon Westhoff de spelers naar de kleedkamers voor een kop warme thee.

Gedurende de wedstrijd draaide de wind op sportpark De Groene Wijdte in het voordeel van de formatie van trainer Jeroen Hoefnagel en had nu de storm pal in de rug. Twee minuten na de doelwisseling trok Bob Ruigrok namens Oliveo de stand weer gelijk: 1-1. De blauwwit gestreepten gingen de lakens uitdelen en negen minuten na de 1-1, smaakte invaller Pjer Bom uit een hoekschop van Wessel Kleij het genoegen om zijn ploeg op 2-1 te zetten.

Nadat Lorenzo Dijksman van Wippolder een bal van korte afstand in de maag werd geschoten en ten gevolge daarvan de wedstrijd niet meer kon voortzetten, werd een overtreding op Daley Uythof met een vrije trap bestraft. Rob Notenboom plaatste zich achter de bal en hij had de pech om de kruising van het Pijnackerse doel te treffen. Aan de andere kant, met nog ruim een kwartier op de klok, gooide Tim van Rheenen het treffen in het slot: 3-1. Zijn doelpuntenproductie verhoogde hij even later met zijn tweede doelpunt waarbij Oliveo op een riante voorsprong van 4-1 kwam te staan. Wessel Kleij bespaarde de ploeg van sportpark Pauwmolen voor een regelrechte afgang door het niet verzilveren van een strafschop. Oliveo gaat proberen op zaterdag 16 maart RKDEO het leven zuur te maken en ontvangt Wippolder een dag later laagvlieger XerxesDZB.