Goede overwinning Wippolder

Wippolder 1 (zon)

Wippolder 1 - KNVB 2e klasse D

29 oktober 2017 14:00

Opstelling Wippolder 1 (zon)

Verslag van Excelsior'20
Excelsior'20
mist overtuiging tegen Wippolder.

Vandaag was Wippolder uit Delft onze tegenstander.

Met 9 punten uit 5 wedstrijden tegen ons 6 punten uit 5 wedstrijden konden we na winst op deze tegenstander in ieder geval op gelijke hoogte komen.

Wij hadden vandaag een "nieuw'' gezicht in het eerste en dat was niemand minder dan Marco Clarijs.

Marco ging vandaag zijn 238e competitie wedstrijd in het eerste elftal van Excelsior'20 spelen na afwezigheid van 3 seizoenen waarin hij door zijn studie in het tweede elftal acteerde.

De wedstrijd dan ,

In de 2e minuut is het al gelijk raak voor onze bezoekers.

Een vrije trap op een metertje of 18 krult over de muur en laat Aykut Nargun die hier schijnbaar niet op gerekend had kansloos 0-1.

Dat begint alweer goed en een aantal minuten later na hoekschop 3 mogen we van geluk spreken dat de score niet verder uitloopt voor Wippolder.

In de 11 minuut wederom een vrije trap voor Wippolder maar deze keer kan hij weggewerkt worden.

Een minuut later een kansje voor ons als Chris Delgado David voorgeeft op Rens van Troost maar zijn voorzet haalt Rens net niet.

Na 20 minuten spelen komen wij wat beter in de wedstrijd wat zich uit in een prima aanval over de rechterkant waar we uiteindelijk een hoekschop aan over houden die door Marco Clarijs wordt naast gekopt.

Ook Wippolder krijgt een goede kans maar Aykut Nargun brengt redding.

Even later een slordigheidje achterin en weer moet Aykut Nargun aan de bak en behoed ons voor een grotere achterstand.

In de 28e minuut een discutabel moment als Maurice de Bliek tegen de vlakte wordt gewerkt binnen of buiten het strafschop gebied.

De scheidsrechter besluit geen strafschop te geven en geeft een vrije trap net buiten de 16.

De vrije trap wordt door Marco Clarijs in de korte hoek geschoten maar de keeper van Wippolder is alert en pakt de bal.

Twee hoekschoppen voor ons volgen en tweemaal vind Chris Delgado David het hoofd van Marco Clarijs die zijn eerst kopbal naast getikt ziet worden en de tweede recht op de keeper af ziet gaan.

In de 35e minuut een gele kaart voor Bob van der Waal omdat hij zijn been laat staan waar zijn tegenstander over valt.

Een paar minuten later een vrije trap voor ons omdat Rens van Troost tegen de vlakte wordt gewerkt.

Op ongeveer 25 meter van het doel krult Marco Clarijs de bal over de muur maar ook over het doel van Wippolder heen.

Dan in de 39e minuut wel een strafschop voor ons als Rens van Troost slim doorloopt en valt over een tegenstander die de sliding al had ingezet.

Davy Roozen gaat achter de bal en de 1-1 is een feit.

Op zich verdiend omdat Wippolder ons laat voetballen en zij vooral de lange bal hanteren , waar wij het toch moeilijk mee hebben.

In het begin van de tweede helft is maar goed dat de voorzet van Wippolder achter de spits komt anders had hij zo vrij als een vogel recht voor Aykut Nargun gestaan.

In de 53e minuut een aanval over de rechterkant waar Chris Delgado David , Marco Clarijs bediend maar die ziet zijn scherpe voorzet door zowel Bob van der Waal als Mitchell Schrauwers gemist worden.

Een paar minuten later een vrije trap voor ons en ditmaal probeert Mitchell Schrauwers het maar ook hij ziet zijn inzet over het doel van Wippolder verdwijnen.

Na goed doorjagen van Marco Clarijs verovert hij de bal en bediend Rens van Troost maar deze moet heel snel handelen tussen een aantal verdedigers wat uiteindelijk niet lukt.

Even later een gele kaart voor Marco Clarijs als hij ziet dat de keeper de bal los laat en met een sliding probeert de bal te veroveren wat weer gezien word als een aanslag op de benen van de keeper.

Gokhan Cayir besluit te wisselen en haalt Mitchell Schrauwers naar de kant en Cas Smulders mag het vanaf de rechterkant van de aanval gaan proberen.

In een fase waarin wij eigenlijk een doelpunt moeten maken is het Wippolder die uit het niets na een goede individuele actie het doelpunt maakt 1-2.

We gaan voor de tweede keer wisselen.

Rens van Troost maakt plaats voor Leon Roozen om wat te gaan forceren.

Even later een goede kans maar Leon staat buitenspel en vlak hierna misschien wel de beste kans van de tweede helft als Cas Smulders zijn inzet door de keeper met zijn voet net naast getikt ziet worden.

De laatste wissel is een feit en met een alles of niets offensief haalt trainer Gokhan Cayir verdediger Joeri Krznaric naar de kant en brengt als extra middenvelder Juriaan Buckers in het veld.

Het lukt ons niet om iets te forceren en Wippolder is door ons offensief niet echt onder de indruk en krijgt zelfs nog een kans om te scoren wat uiteindelijk niet gebeurt.

Na het laatste fluitsignaal staan we wederom met lege handen en hoewel het spel wel beter was als verleden week ( tegenstander ? ) was er te weinig beleving van onze kant.

Score verloop ,

0-2e Mike Mesker

1-39e Davy Roozen ( penalty )

1-2 65e Daley Uythof