sv Wippolder spaart Oliveo voor grotere nederlaag

Wippolder 1 - KNVB 2e klasse D

18 februari 2018 14:00

Bron: Haaglandenvoetbal.nl door Aad van der Knaap

Op de competitieladder in de tweede klasse D bezette Wippolder een vijfde plaats met een achterstand van zes punten op koploper CVV Zwervers. Het verschil met de tegenstander Oliveo bedroeg niet minder dan negen punten en dat zetelde op de achtste stek. Oliveo begon aan de huidige voetbaljaargang dramatisch, maar krabbelde langzamerhand uit het dal met als hoogtepunt de 5-0 overwinning op kampioenskandidaat CVV Zwervers. Omdat de Pijnackernaren in de veronderstelling verkeerden dat de wedstrijd een halfuur later zou aanvangen, werd aan het treffen een kwartier later begonnen. Na een 2-0 ruststand werden de bezoekers met een 5-1 nederlaag naar huis gestuurd.

De bewoners van sportpark ‘De Pauwmolen’ begonnen voortvarend aan het karwei. In de eerste minuten kreeg de formatie van trainer Marcel de Letter al een redelijke mogelijkheid om de score open te breken. Een voorzet van Daley Uythof werd op een haar na gemist door Sven Paternot. Het was uitstel van executie, want een minuut later moest de Pijnackerse doelman Peter-Paul Rotte zwichten voor een inzet van Paternot: 1-0. In het veld waren de krachtsverschillen niet eens zo erg groot. De Delftenaren creëerden veel meer scoringskansen dan de mannen uit de buurgemeente.

Halverwege het eerste bedrijf voorkwam goalie Peter Paul Rotte met een goede redding dat de vrije trap van Daley Uythof niet tot doelpunt werd gepromoveerd. Even later zag Lorenzo Dijksman zijn schot voorlangs het heiligdom van de ploeg van trainer Martin de Mooij gaan. Binnen een tijdsbestek van vijf minuten was het dan wel raak toen Daley Uythof de keeper van sportpark ‘De Groene Wijdte’ kansloos liet: 2-0. Na een halfuur spelen moest er van Wippolder-zijde in de zestien wat kunst- en vliegwerk worden verricht met aan het hoofd de vertrekkende sluitpost van de gastheren, Jesper Stijnman. Voor Wippolder stapelden de mogelijkheden zich op om Oliveo definitief het genadeschot te geven. Negen minuten voor de doelwisseling verzuimde Lorenzo Dijksman de trekker over te halen om voor zijn ploeg een ruimere voorsprong te nemen. Ook in de slotminuut lukte dat ook niet aan Daley Uythof, zijn inzet ging voorlangs het doel van Rotte.

Na de thee komen de blauwwit geblokten in de zevenenvijftigste minuut op 3-0. Een overtreding van Dewi van Wichen op Daley Uythof in het strafschopgebied werd door scheidsrechter Mank bestraft met een elfmetertrap. Mike Mesker faalde niet en zette de scorebordbeheerder aan het werk. Na een uur op de klok kapte Sven Paternot Leon Woutersen uit om hierna ook de Pijnackerse doelman het nakijken te geven. Was de wedstrijd nog niet gespeeld, dan gooide de aanvalsleider nu wel definitief de wedstrijd in het slot. De doelpuntenhonger van de thuisclub was hiermede nog niet gestild. Wel moest doelwachter Jesper Steinman al zijn niet geringe talenten te voorschijn halen om Wessel Kley (Oliveo) van een doelpunt af te houden.

Tristan Croes gooide nog wat meer zout in de wonden van de zebra’s door met zijn hoofd de 5-0 aan te tekenen. Wippolder liet de teugels wat vieren, waardoor Oliveo de kans kreeg om meer druk te gaan uitoefenen op het doel van de Prisenstad-bewoners. Dat had resultaat, Frank van der Zwan redde de eer voor de ploeg uit Pijnacker. Hierna kreeg invaller Colin Venema (Wippolder) nog een mogelijkheid om de bal tussen de palen te schieten. Na het bekend worden van de uitslagen van de overige wedstrijden bleek dat de stand voor zowel Wippolder als Oliveo onveranderd is gebleven.
sv Wippolder gaat volgende week een bezoek afleggen bij WCR en ontvangt Oliveo het Schiedamse Excelsiot’20.