Warming-up

Wippolder 1 (zon)

Wippolder 1 - KNVB 2e klasse D

28 januari 2018 14:00

Opstelling Wippolder 1 (zon)

Bron: Haaglandenvoetbal.nl door Ton Beije
Warming-up zondag 2D: Marcel de Letter (Wippolder): ,,Eerste duels na winterstop bepalend”

NIEUWSVOETBALNIEUWS

Wippolder zou dit weekend wel eens dichter bij de koploper kunnen komen. De formatie van trainer Marcel de Letter (foto) mag dan in ieder geval zelf geen schade oplopen in het uitduel tegen het ook zeker niet zwakke Groeneweg, dat op een tweede plaats staat, drie punten achter leider CVV Zwervers.

Ook Marcel de Letter kon prima toewerken naar de tweede seizoenshelft. De Letter: ,,Het eerste weekend van januari is de selectie van Wippolder een lang weekend op trainingskamp gegaan. Het was volle bak, zo goed als iedereen ging mee. Dat weekend werd door en voor de jongens georganiseerd. Ook dit jaar was het weer perfect. De trainer mag mee, maar de ballen blijven thuis.”

Geweldig

,,Zelf vind ik de vrijdagavond altijd geweldig”, gaat De Letter verder. ,,De mannen blijven dan met zijn allen in het kamphuis en organiseert de spelersraad van alles. Iedereen doet aan alles mee en hoe de groep dan met elkaar omgaat is genieten geblazen. De dit jaar overgekomen talenten hebben hun zangkunsten getoond, de ouderen in de groep hebben weer eens laten zien dat ze geen rolmodel zijn. In totaal 36 mooie mannen bij elkaar, die heel goed samengaan. De zaterdag zijn we naar Wipe Out in Zoelen gegaan. Echt fantastisch! Niemand wil onderdoen voor elkaar, maar gelijk aan voetbal hebben hier ook mensen talent in of juist niet en is de rest gewoon onhandig of zelfs levensgevaarlijk. Ik was in ieder geval weer blij dat iedereen de dinsdag weer heel op de training stond…..”

Fit

De winterstop heeft ook de geblesseerde spelers goed gedaan. De Letter somt op: ,,De vraagtekens van voor de winterstop, Daley Uythof, Jordy Krassenburg, Melvin Blom, Mike Mesker, Nick van Galen en Roy van Oudenaarde zijn allen weer fit. Patrick van Leeuwen (middenvoetsbeentje) is met Jaco aan zijn herstel begonnen, Robbert van Leeuwen (kruisband) zit in de sportschool en heeft zijn pijlen gericht op het volgende seizoen.”

Druk

Wippolder begint zondag dus met een uitwedstrijd bij runner-up Groeneweg. ,,Een geduchte tegenstander, de nummer twee op de ranglijst”, weet De Letter. ,,Ik begrijp dat er daar, gelijk aan Wippolder, ook niet veel veranderd is. Geroutineerde ploeg met grote stevige verdedigers die de bal gemakkelijk verleggen.” Wippolder krijgt wel dé kans om erbij te komen. De trainer weer: ,,Vorig seizoen waren het twee mooie zware wedstrijden die alle kanten op gingen. Met een goede trap en snel bijsluiten probeerden ze ons onder druk te zetten. Daar zal Wippolder zich dan onderuit moeten voetballen en ze van onze goal moeten houden. Zeker, de eerste wedstrijden na de winterstop bepalen gelijk waar je je de rest van het seizoen op kan richten.”

Doelstelling

De doelstelling voor Wippolder is helder: ,,Het gaatje naar de eerste vier op de ranglijst niet groter laten worden en ze dan in de directe confrontaties bijhalen.” Twee spelers zijn er niet bij zondag, namelijk Robbie Notenboom (,, hij heeft een kuitblessure”) en Mike Mesker is skiën.