NOODKREET

16 april 2023 19:00

Oproep :

We zijn een mooie voetbalvereniging. Een club waarvan wij denken dat iedereen zichzelf kan zijn en waar plezier de basis is en hand in hand kan gaan met goede prestaties. Een club kortom waar je bij wilt horen.

Helaas zien we echter gebeuren wat we ook in de maatschappij terugzien: een toenemende mate van desinteresse in de omgang met spullen van de club en een laks gedrag in naleving van fatsoensnormen en waarden.

We zien dit op allerlei fronten: peuken die buiten worden neergegooid (geen fijne entree als op maandag kinderen bij  ZON! worden gebracht), glazen en en andere zaken die aan het einde van een gezellig avondje worden achtergelaten, viezigheid op vloeren en tafels, flessendopjes op de vloeren, patatbakjes en flesjes/blikjes die worden achtergelaten op de tafeltjes (ook buiten), kleedkamers die door teams smerig worden achtergelaten, modder van vieze schoenen in hal, gangen en kantine, WC’s waar dingen mee gedaan worden die te smerig zijn voor woorden en afval op en rond de velden (chipszakken, flesjes, bekertjes e.d.). Maar ook doelen die worden gebruikt als klimrek of als hangmat, of waarbij aan de netten wordt gehangen (die daar niet op zijn berekend) en die over de velden worden gesleept, alsook andere kleinere vernielingen (bijv. de net aangeschafte dartborden). Dat kost de vereniging elk jaar duizenden euro’s aan herstelkosten.

We hebben voor jullie beeld wat foto’s bijgevoegd.

Dat is echt bijzonder jammer en triest. Thuis zou je dit ook niet doen, dus waarom wel op jouw cluppie? Het zijn de hardwerkende, goedwillende vrijwiligers die hier dagelijks tegenaan lopen en alles kennelijk maar moeten opruimen. Wij zijn juist heel zuinig op deze vrijwilligers, die al zo lastig te vinden zijn, maar we gaan hen op deze manier verliezen..

Nu zijn wij in beginsel geen voorstander van sancties. Wij zouden veel liever zien dat iedereen zijn/haar gezonde verstand gebruikt en zich gewoon fatsoenlijk gedraagt en de moeite neemt om netjes met onze spullen om te gaan en dingen gewoon even op te ruimen/weg te gooien. Dat is toch een kleine moeite. Zó houden we met elkaar de club een fijne plek om te vertoeven!

Daarom een oproep (noodkreet) waarvan wij hopen dat deze echt bij iedereen binnenkomt:
help ons en onze vrijwilligers, gedraag je netjes en doe je zoals je thuis ook zou doen. Dankjewel!

6.jpg 3.jpg4.jpg
5.jpg1.jpg