sv Wippolder op "slot"

19 april 2023 15:00

Vanaf 19 april (= start Meivakantie) t/m de Zomervakantie is het terrein van sv Wippolder verboden terrein, met uitzondering van trainingen en wedstrijden.

Wippolder ‘op slot’

Een  ontwikkeling die ons ernstig zorgen baart is dat we steeds meer jongeren op ons complex zien rondhangen die zich misdragen en andere kinderen/jongeren pesten, bedreigen of zelfs tot roken aanzetten. Bij trainingen blijven ze hangen en moet hen steeds gevraagd worden om plaats te maken zodat met de training gestart kan worden. Velden worden achtergelaten met rommel, doelen worden gebruikt voor dingen waarvoor ze niet zijn gemaakt en er ontstaat niet zelden een grimmige sfeer (‘het recht van de sterkste’). Ook wordt stiekem gebruik gemaakt van de sporthal door de deur van binnenuit open te zetten zodat ze op stille momenten in de sporthal kunnen rondhangen. Ze komen ook ongewenst de kantine in. Het betreft zowel jongeren van de club maar ook van daarbuiten. Er is geen respect voor vrijwilligers en er wordt op oneigenlijke manieren geprobeerd om toegang tot het terrein te verkrijgen.

Dit is bijzonder vervelend en onwenselijk. We willen graag ons terrein open houden zodat de jeugd lekker buiten kan voetballen. Maar jongeren, ook van buiten de club, die niets anders in zin hebben dan te komen klieren, daar zitten we niet op te wachten. Dit is niet alleen vervelend voor de goedwillende kinderen/jongeren en voor onze vrijwilligers die zich met hart en ziel voor de club inzetten, maar ook voor de kleine kinderen van de buitenschoolse opvang en voor de medewerkers van ZON!

We hebben daarom in overleg met gemeente en de wijkagent helaas noodgedwongen het volgende besluit moeten nemen (waarbij wij ons heel goed realiseren dat een minderheid het verpest voor de goedwillende meerderheid):

• Vanaf 19 april (= start Meivakantie) t/m de Zomervakantie is het terrein van sv Wippolder verboden terrein, met uitzondering van trainingen en wedstrijden;
  • Er komen duidelijk zichtbare borden met "Verboden toegang" en er is/komt (meer) cameratoezicht;
  • Jongeren die zich desondanks toegang tot het terrein verschaffen wordt vriendelijk verzocht het terrein te verlaten. Geven zij hieraan geen gehoor, dan wordt de politie ingeschakeld.

Wij betreuren het dat we dit besluit hebben moeten nemen, maar de veiligheid en het plezier van kinderen en vrijwilligers staat voorop en we willen zuinig zijn op onze spullen.