Whaaattt? Een jeugdraad bij Wippolder????

9 november 2022 8:30

Oprichting jeugdraad met als doel meer verbinding met de jeugd

Hoezo dan?

• Door jullie, de jeugd van de vereniging mee te laten praten en denken, weet het bestuur beter wat er speelt.

Voor wie dan?

• Voor jullie, de jeugd van Wippolder!

Wat gaan die doen dan?

• Meedenken over de toekomst van Wippolder, dit met elkaar bespreken en voorleggen aan bestuur. Dit kan bijvoorbeeld gaan over de inrichting van het clubgebouw, feestjes, omgangsvormen binnen de club, etc.
  • Voetbalzaken die bij de jeugd spelen ophalen, naar voren brengen en hierover gesprek aangaan. Denk bijv aan trainingsmateriaal/ trainingsvormen, etc. waarbij een pro-actieve houding belangrijk is (concrete en positieve voorstellen hoe het beter kan)
  • Inventariseren van behoefte aan activiteiten, denk aan jeugdkamp/ feestavond/ gamen en de verantwoordelijkheid nemen om na inventarisatie een en ander verder te brengen.
  • Jeugd betrokken houden bij de vereniging.
  • Contact onderhouden met de jeugdleden bv via social media.
2c.jpg

Hoe werkt het?

• De jeugdraad bestaat uit 6 jeugdleden tussen 14 en 21 jaar en 1 senior lid dat de jongeren coacht en begeleidt. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling dat de volwassene de leiding neemt. Er wordt gestreefd naar een gelijke verdeling van jongens en meisjes in de raad.
  • Als er veel aanmeldingen zijn verkiezingen.
  • De jeugdraad vergadert 4 keer per jaar.
  • Worden uitgenodigd voor bestuursvergadering en MT-voetbalzaken.

Uiteraard geven jullie zelf vorm aan de jeugdraad, hij is er voor jullie.

Samen maken we de club waar je bij wilt horen!

Lijkt het je tof om je beschikbaar te stellen of heb je vragen, stuur ze naar [email protected]

Bron: communicatie