HOOFDTRAINER JO18-19 GEZOCHT

16 september 2022 9:15

Help jij mee de bal bij Wippolder te laten rollen? We zoeken een gediplomeerde hoofdtrainer voor de JO18-19 groepering van Sv Wippolder

Sv Wippolder is gevestigd in Delft in het sportpark Pauwmolen, tegen de nieuwbouwwijk Emerald in Delfgauw aan. De club telt zo’n 750 leden en heeft 29 jeugd-, 9 senioren- en 2 zaalvoetbalteams. In het seizoen 2022/2023 kennen we 13 selectieteams.

De hoofdtrainer is verantwoordelijk voor de voetbaltechnische gang van zaken binnen de gehele JO18-19 groepering en draagt zorg voor de opleiding en ontwikkeling van alle spelers in de groepering. De hoofdtrainer vertegenwoordigt voetbalvereniging  sv Wippolder. Hij/zij geeft het goede voorbeeld, zowel richting spelers, ouders en begeleiding.

Over de JO18-19 groepering
De JO18-19 -groepering van sv Wippolder heeft in het seizoen 2022/2023 ca. 60 spelers/speelsters die spelen in  4 teams. De eerste selectieteams komen uit in de hoofdklasse (of tenminste 1e klasse).

Taken en verantwoordelijkheden hoofdtrainer

• Aanstellen, aansturen en begeleiden trainers, leiders en coaches van de niet- selectieteams
  • Aansturen en begeleiden trainers, leiders en coaches van de selectieteams
  • Draagt zorg voor de opleiding en ontwikkeling van alle spelers in de groepering
  • Organiseert in overleg met de HJO met hulp van de afdeling Opleidingen bijeenkomsten om trainers beter te maken op technisch en pedagogisch vlak
  • Bewaakt (en kent) het Technisch en Organisatorisch Beleidsplan en draagt de visie van sv Wippolder ook uit
  • verzorgt de teamindeling en spelersevaluaties
  • Is verantwoordelijk voor het handelen van de spelers en begeleiding tijdens trainingen en wedstrijden, zowel op voetbaltechnisch vlak als in De hoofdtrainer stuurt hierop aan en corrigeert daar waar nodig

Overlegstructuren

Neemt deel aan het periodieke Hoofdtrainersoverleg;
  • Organiseert bij de start van het seizoen een overleg voor alle ouders;
  • Neemt deel aan het trainersoverleg

Plaats in de organisatie
De hoofdtrainer werkt samen met- en legt verantwoording af aan HJO

Opleiding en ervaring
De hoofdtrainer heeft bij voorkeur meerdere jaren ervaring als trainer/coach bij de jeugd en is in het bezit van het KNVB-diploma ‘Pupillentrainer’. Het in het bezit hebben van het KNVB-diploma UEFA C | Trainer-Coach III Jeugd is een pré.

Vaardigheden

• Heeft grote affiniteit met het omgaan met jeugd;
  • Goede communicatieve en sociale vaardigheden;
  • Kan leidinggeven aan een groep vrijwilligers;
  • Kan goed overzien wat binnen de groepering speelt (helicopterview).

Heb je interesse in deze functie neem dan contact op met Michael Simons HJO ([email protected]) Met hem  is het eerste gesprek Daarna volgt een gesprek met Ron Buijze, manager Voetbalzaken. Daarna wordt het besluit genomen. Binnen Sv Wippolder werken we met een passende vrijwilligersvergoeding.

Sv Wippolder, een club waar je bij wilt horen

Bron: Hoofd Jeugdopleiding