Rook- en alcoholbeleid seizoen 2022-2023

23 september 2022 19:30

Vanaf dit seizoen spelen ons eerste en tweede elftal op de zaterdag. De zaterdag is van oudsher de Jeugd-dag. Daarin hanteren we een strikt beleid t.a.v. roken en alcohol: geen alcohol vóór 14.00 uur en niet roken.

De verandering van speeldag voor de selectieteams betekent dat we hebben gekeken naar hoe we dit zo goed mogelijk kunnen inpassen in dit zaterdagbeleid. We hebben alles afwegende het volgende besloten:

Alcohol
Geen enkel glaswerk mag mee naar buiten; we schenken zoveel mogelijk uit in plastic bekers.

Dagen Vanaf
Maandag t/m vrijdag 15:00 uur
Zaterdag 14:00 uur
Zondag 12:00 uur

Roken
Dit geldt óók voor e-sigaretten:
  • Door de week + Zaterdag: uitsluitend bij de scooterparkeerplaats (blauwe ton = asbak).
  • Donderdagavond na 20.00u (Clubavond): voor het halletje (emmer zand wordt neergezet); niet op het balkon (balkondeur blijft dicht ivm geluidsoverlast).
  • Zondag: voor het halletje + bij kleedkamers 9 en 10. Hiervoor worden 3 emmers zand neergezet en na afloop weer weggehaald.

Het betreft hier nadrukkelijk overgangsbeleid. We gaan dit aangepaste beleid uiteraard volgen en evalueren.
Met ingang van 2025 zijn alle sportverenigingen rookvrij. Dus we zullen langzaam maar zeker (moeten) gaan afschalen.

Wij vertrouwen erop dat iedereen hierin zijn/haar verantwoordelijkheid neemt en dat we elkaar kunnen wijzen op het hanteren van dit beleid. Rokers kunnen terecht bij de scooterparkeerplaats. Zo helpen we elkaar en nemen we alvast een voorschot op de geheel rookvrije vereniging vanaf 2025.
Link naar artikel van NOC*NSF "Rookvrije sportomgeving"
Bron: Bestuur