Onderhoud en aanschaf verplaatsbare doelen

30 augustus 2022 17:00

Gedurende de zomermaanden heeft er onderhoud plaats gevonden aan de verplaatsbare doelen. En zijn er nieuwe doelen aangeschaft.

De aanleiding.
We zijn afgelopen seizoen(en) niet goed om gegaan met de verplaatsbare doelen.
  • slepen over de velden met doelen
  • met te weinig spelers optillen, verplaatsen en laten vallen.
  • Over de hekken tilllen en laten vallen (vaak door met te weing spelers te tillen)
  • In de netten hangen en aan de netten het doel optillen.

Wat kunnen we er aan doen:
Aan spelers, trainers, coaches en ouders de taak om zorg te dragen dat de doelen met genoeg personen worden opgetild, verplaatst en niet over de hekken worden gegooid.
De 2 grote doelen kunnen als een kruiwagen verplaats worden en mogen niet over de hekken worden getild. Het zijn zware doelen en worden gebruikt tijdens de training op veld 1 en op wedstrijddagen bij de MO20 - competitie.
Spreek elkaar aan en help elkaar om de materialen (doelen) in goede staat te houden. We zullen de aankomende weken zoveel mogelijk mensen aanpreken als ze niet goed omgaan met de materialen.

Zijn er vragen, ideeen of opmerkingen stuur je bericht naar [email protected]

Training
Na de laatste training (alle dagen) moeten de doelen naar de zijkant van het veld getild worden en mogen ze niet niet op de belijning neergezet worden.  Donderdag worden de velden gemaaid en vrijdag helpt het de vrijwilligers die de velden belijnen.
Ben je niet de laatste op de traininsdag draag het veld over en vraag of de doelen mogen blijven staan.

Wedstrijden
De 5x2 doelen op de velden zetten voor een wedstrijd  lukt meestal wel, maar zorg ervoor dat de doelen van het veld gaan als er wedstrijden 11x11 na jullie gepland zijn. Als we het met ze allen doen wordt het zoveel makelijker. De wedstrijden zijn strak op elkaar gepland.

Seizoen 2022-2023
Wippolder heeft dit jaar fors geinvesteerd (8500,00€) om de doelen weer in een goede staat te brengen en zijn er nieuwe doelen aangeschaft.

Zomervakantie - Onderhoud van de verplaatsbare doelen
  • Alle 5 x 2 meter (12 stuks) doelen zijn nagekeken en gelast op locatie, mogelijk door het goede zomerweer.
  • 4 stuks 3 x 1 meter doelen zijn nagekeken en gelast.
  • Een groot aantal doelen heeft nieuwe netten gekregen.
2022-08-22_20_50_12-Presentatie1_-_PowerPoint.png

Aanschaf (nieuw) verplaatsbare doelen
  • 2 verplaatsbare doelen 7,44 x 2,34 - kruiwagen model
  • 4 verplaatsbare 3 x 1 meter doelen - waardoor het aantal op 8 stuks komt.

2022-08-22_21_13_44-Presentatie1_-_PowerPoint.png
Onderstaande foto's laten zien hoe het moet en kan (het gaat dus ook goed)

2022-08-29_19_41_03-Presentatie1_-_PowerPoint.png
Openstaande acties
  • vaste locaties van de doelen buiten de velden bepalen.
  • zichtbaar nummeren van de doelen - handig bij het melden van een klacht
  • buiten wippolder uren (training en wedstrijden) goed monitoren welke leden en niet leden troep maken op de velden en gaan slepen met de doelen. Zijn hier ideeen voor we horen het graag.
Bron: Materiaalcommissie