Maandag 6 juni 2022 gaat de boeken in als een historische dag voor S.V. Wippolder. Ons eerste elftal wist die dag na een uiterst spannende wedstrijd tegen RKDEO het Kampioenschap in de 2e klasse veilig te stellen en daarmee promotie naar de 1e klasse te realiseren!

Dit is nog niet eerder voorgekomen binnen onze mooie club.

De entourage was geweldig. Er waren veel supporters, familie, vrienden, kennissen en sponsoren naar deze Kampioenswedstrijd gekomen. Er waren fakkels, vuurwerk, veel mooie spandoeken en in de pauze klonk er gezellige fanfaremuziek, mogelijk gemaakt door de familie Van den Bos.

IMG_5608.jpg     IMG_5607.jpg

Video_kampioenswedstrijd_Wippolder_-_RKDEO_6-6-2022.png

Klik op bovenstaande afbeelding voor de video of deze link

We kwamen al vrij snel voor door een mooi doelpunt van Casper, maar omdat de 2e treffer maar niet wilde vallen bleef er toch een flinke spanning op de wedstrijd hangen. En waarvoor gevreesd werd gebeurde helaas: in de 80e minuut scoorde RKDEO de gelijkmaker..

Er restten ons op dat moment nog slechts 10 minuten om de winnende te maken, anders konden alle kampioens-draaiboeken de prullenbak in..

Maar we bleven erin geloven en gelukkig wist Lorenzo ons in de 87e minuut met een fraaie curve alsnog de 1e klasse in te schieten. Een fantastische teamprestatie!

Lorenzo_Dijksman_scoort_de_2-1.jpgIMG_5711.jpg
Wat volgde waren een huldiging op het balkon en aansluitend een spetterend feest, waarin afscheid werd genomen van een aantal vertrekkende spelers (Abdul, Anthony, Pim en Martijn) en van Sandro, en waarin Corine van der Stap in het zonnetje werd gezet vanwege haar belangrijke rol als gastvrouw voor de tegenstanders en scheidsrechters, een rol die zij altijd op en top verzorgd en goedgeluimd vervult en waar wij haar ontzettend dankbaar voor zijn.

----------------

Het is alweer acht jaar geleden dat ons eerste elftal via de Nacompetitie wist te promoveren van de 4e klasse naar de 3e klasse. Twee jaar later, in seizoen ’15-’16, werden we Kampioen en promoveerden we naar de 2e klasse. Dat was voor onze club ook al uniek.

De jaren erna is er altijd de ambitie geweest om door te stoten naar de 1e klasse. Het materiaal hadden we ervoor, maar één keer ging het net mis in de Nacompetitie, en de afgelopen jaren draaiden we uitstekend bovenin mee maar gooide Corona steeds roet in het eten.

Dit seizoen leek het daar ook weer naar uit te zien, maar gelukkig konden we na de Winterstop gewoon weer voetballen. De flow kwam er goed in en we wisten bijna alles te winnen wat er te winnen viel. Vier wedstrijden voor het einde was D-Day: als wij uit zouden winnen bij Wilhelmus en HVV zou punten laten liggen bij RKDEO, zouden we de koppostitie overnemen. En die dag zat alles mee. We scoorden in blessuretijd de winnende en RKDEO wist op miraculeuze wijze een 2-1 voorsprong tegen HVV vast te houden. En daarmee gingen we ‘erop en erover’ en die voorsprong hebben we niet meer weggegeven.

Dit alles hebben we bereikt met een mix van goed voetbal, ervaring naast jeugd, en een geweldige strijdlust. En natuurlijk heb je dan soms wat geluk nodig, maar dat dwing je af.

De complimenten gaan niet alleen uit naar alle spelers, maar ook naar de Technische Staf onder leiding van Mark Moen en Sandro Tarantino. Zij moesten opnieuw gaan bouwen en wisten van deze groep een écht team te maken.

Gasten die voor elkaar door het vuur gaan, die vriendschappen met elkaar hebben gesloten en die overal waar ze komen het licht uit doen. Geweldig om te zien!

Het feestje wat er is daarna is gebouwd heeft tot laat geduurd en was zeer geslaagd. Dank aan alle vrijwilligers die dit mogelijk hebben gemaakt! En dank ook aan onze buren voor hun begrip voor de geluidsoverlast en voor de van hen ontvangen felicitaties.

1e klasse zaterdag: HERE WE COME!!

De ontlading klik op bovenstaande afbeelding of de link

K-WIP-RKDEO_9962.jpgK-WIP-RKDEO_0055.jpg
K-WIP-RKDEO_0029.jpgK-WIP-RKDEO_0077.jpg