In memoriam: Fred van der Valk

5 januari 2022 12:00

Op 3 januari werden we opgeschrikt door het bericht van het plotselinge overlijden van Fred van der Valk, kleedkamerschoonmaker en lijnentrekker bij onze club. Hij werd 65 jaar

Hij kwam een aantal jaren terug binnen bij de club via Jeroen Vink (destijds verzorger van het 1e) van Perspektief als klusjesman. Hij was een vrijwilliger van goud en hij maakte wekelijks de kleedkamers schoon (regelmatig met de hogedrukspuit, gehuld in een regenpak). Zonder te klagen vertelt Verenigingsmanager Mike Mesker en dat is best bijzonder als je weet hoe de kleedkamers er na het weekend eruit kunnen zien.

Op vrijdagen markeerde Fred met de lijnentrekker veld 2 en 3 met mooie witte lijnen, een secuur klusje. Stoïcijns deed hij zijn ding, genietend als het werk erop zat.

Desgevraagd had hij niet zoveel met voetbal maar de lijnen trekken deed hij graag. Vroeger was hij kampioen biljarten van Zuid-Holland. Hij deed een keertje mee met de biljartclub van de Gist, wekelijks actief bij Sv Wippolder. Hij was zo goed dat hij prompt niet meer mee mocht doen.

Fred had het naar zijn zin bij Sv Wippolder. Hij stond altijd klaar om te helpen met klussen. We gaan hem missen.

De uitvaart vindt plaats op maandag 10 januari om 09.30u bij de Laatste Eer,  Juniusstraat 4 in Delft. Wil je deze bijwonen, meldt dit dan svp bij het bestuur: [email protected], dan kunnen wij dit tijdig doorgeven.

WhatsApp_Image_2022-01-05_at_12.05.38.jpeg