Corona maatregelen - maandag 15 november 2021

15 november 2021 8:30

Vrijdag 12 november heeft het Kabinet aangescherpte Corona-maatregelen uitgevaardigd. Per 6 november gold al een verplichting voor sporters en toeschouwers vanaf 18 jaar om een geldig CTB + ID te hebben om binnenruimtes als kantine (incl. terras/balkon), toiletten en kleedkamers te mogen betreden. Uitzondering hierop vormen het afhalen van eet-/drinkwaren en functionele vrijwilligers.

De belangrijkste drie aanvullende beperkingen die 12 november voor de Sport zijn afgekondigd zijn:

• publiek niet toegestaan
  • vaste zitplaatsen in horeca (waaronder sportkantines)
  • sluiting horeca (waaronder sportkantines) om 20.00u.

Gelet op dit pakket van maatregelen heeft het bestuur na zorgvuldige afweging de volgende besluiten genomen, ingaande maandag 15 november en geldend t/m vrijdag 3 december (dus drie weken):

Sportcomplex

• Publiek is niet meer toegestaan.
  • Tijdens de wedstrijden mogen alleen de spelers en begeleiders aanwezig zijn. We laten maximaal 5 begeleiders per team toe.

Zaal

• Externe huurders hebben een eigen CTB controle-plicht.
  • Zaalvoetballers bij sv Wippolder worden op woensdagavond gecontroleerd op CTB.

Kleedkamers

Door de week: dicht, behalve kleedkamers 9 en 10, waarin persoonlijke spullen kunnen worden gestald tijdens de training. Er wordt niet gedoucht of anderszins verbleven. Hiermee vormen deze buitenkleedkamers een in-/uitloopruimte die vergelijkbaar is met ‘afhalen’ en is  CTB-controle niet nodig. Er wordt wel op toegezien dat deze kleedkamers na de trainingen daadwerkelijk tijdig worden verlaten.

In het weekend: open, waarbij CTB-controle plaatsvindt vanaf de O19 en senioren.

Kantine

Door de week én in het weekenddicht, met uitzondering van de biljarters (in de avond tot 20.00);

• De buitenbar is in het weekend geopend.
  • De keuken hanteert een verkooppunt aan de buitendeur op het balkon.
  • De Commissiekamer is bemand en vanaf de balkonzijde bereikbaar (schuifpui open), maar niet te betreden.
  • Er komen mobiele toiletten.

Wij begrijpen dat dit impactvol is, maar vertrouwen erop op dat iedereen die onze vereniging een warm hart toedraagt inziet dat we de pandemie willen helpen indammen en dat we hiervoor simpelweg deze meer rigoureuze maatregelen moeten nemen. De complexiteit van het geheel (het organiseren van CTB-controle over de dagen op meerdere plekken op ons complex) in combinatie met de vervroegde sluitingstijd van 20.00u, maken dit voor de komende periode de meest pragmatische optie.

Uiteraard gaan wij tegen 3 december de situatie opnieuw bekijken.

Bron: Bestuur