KNVB onderscheid Wil de Visser

17 september 2021 16:45

Zaterdag 11 september was een heuglijke dag voor Wil de Visser. Zij en Kees waren die middag naar de club ‘gelokt’ onder het mom van het officieel overhandigen van een nieuwe set sokken en broekje aan het jongste en oudste lid van onze club: Kaveh Khareghani en Hans Mesker.

Wat Wil niet wist is dat we haar stiekem hadden voorgedragen voor de gouden KNVB-waarderingsspeld, een hoge onderscheiding van de KNVB voor een bijzonder persoon die een bijzondere bijdrage heeft geleverd voor het Nederlandse vrouwenvoetbal en voor onze voetbalclub SV Wippolder.
Toen ook haar naaste familie binnenkwam voelde Wil wel nattigheid, maar nog steeds had zij geen idee waarom…

Na de uitreiking van de sokken en de broekjes werd Wil geheel onverwacht door Ron Buijze namens het bestuur bedankt voor al haar enthousiaste inzet in de vele, vele jaren dat zij onze jongste jeugd heeft begeleid. Eerder was er ook al een apart magazine aan Wil overhandigd: de “Wil”.hier te lezen

Na de mooie woorden van Ron was het de beurt aan Kees van Wenneker Ambassadeur van de KNVB, die haar in warme bewoordingen complimenteerde voor haar bijdrage aan het Nederlands elftal en haar inzet voor het voeltbal in het algemeen, waarna hij haar de gouden KNVB-waarderingsspeld uitreikte.
Dit bracht de nodige emoties naar boven.

WhatsApp_Image_2021-09-14_at_18.27.02.jpegWhatsApp_Image_2021-09-14_at_18.33.50.jpeg

Maar daarmee was de kous nog niet af: vanuit hun vakantieadressen zwaaiden Folkert Schrok, Danny de Lee, Vera Pauw en Bert van Lingen alle lof toe aan Wil, waarbij zij allen een gevoelige snaar wisten te raken: de manier waarop zij altijd het kind voorop stelde, waarbij plezier en het spelenderwijs leren voetballen de basis van alles vormden, werden hierbij nadrukkelijk belicht.

Tot slot was ook oud Hoofd Jeugdopleiding Hans Heijnen naar de club gekomen om Wil persoonlijk te bedanken voor alle jaren waarin zij intensief hebben samengewerkt, en waarin zij altijd een fijne sparringpartner voor hem (maar ook voor anderen) vormde.
En zo blijkt nog maar weer eens: Wil is een alom geliefd en gewaardeerd persoon. We missen haar op de club maar gunnen haar ‘voetbalpensioen’ natuurlijk van harte!

Na een gezellige afterparty was dan toch echt het moment daar om ‘de Wippolder-deur dicht te doen’. Wil: heel, heel veel dank voor wat je voor de club hebt betekend en alle goeds in goede gezondheid gewenst voor jou, Kees en je gezin!

WhatsApp_Image_2021-09-14_at_18.27.02_2.jpegWhatsApp_Image_2021-09-14_at_18.27.02_1.jpeg
Bron: Bestuur