Tegenvaller: reparatie veld 2

13 september 2021 22:00

Het seizoen is nog maar net gestart of we worden geconfronteerd met een tegenvaller.

Beste Wippolderleden,

Ons veld 2, grenzend aan de parkeerplaats, moet gerepareerd worden. De herstelwerkzaamheden in de zomermaanden hebben onvoldoende effect gehad op de status van het veld, met tot gevolg dat er op een andere manier herstel noodzakelijk is. Morgen worden er een aantal stukken uit het veld gestoken waar grasmaten in worden gelegd. Eigenlijk op dezelfde manier als je grasmatten in een tuin aanlegt, echter met een sterkere grassoort. Dit moet per direct gebeuren om 3 redenen;

• De kans op aanhechting is in deze zonnige periode het grootst, gecombineerd met beregening vanuit onze installaties.
  • Langer wachten zou ervoor zorgen dat we in de problemen komen in het wedstrijdprogramma van de komende weken.
  • En als laatste, en zeker de belangrijkste, als we niets doen ondervinden we hier het gehele seizoen hinder van.

Consequentie is dat het veld grenzend aan de parkeerplaats per dinsdag 14 september niet meer beschikbaar is voor trainingen en/of wedstrijden tot woensdag 22 september. Voor de gehele periode van 7 dagen. We hopen dat er dan voldoende hechting heeft plaats gevonden van de grasmatten en we hier lang plezier van zullen hebben. Het MT voetbalzaken zal kijken of wedstrijden verschoven kunnen worden. Trainingen kunnen echter ruim een week geen doorgang vinden op veld 2. Er zal daarom hier en daar geschoven worden om zoveel mogelijk trainingen door te kunnen laten gaan.

Het is heel vervelend nu we net weer gestart zijn, maar beter nu even de pijn dragen dan een geheel seizoen hiervan de pijn ondervinden.

Namens het bestuur / MT Voetbalzaken