7-tegen-7 laat voetbalkunsten zien op toernooi in Schipluiden

28 augustus 2021 16:00

Een afvaardiging van mannen die met elkaar op zondag 7tegen7 spelen, hadden zich ingeschreven voor een vrijdagavondtoernooi met als gastheer voetbalclub Schipluiden.

Gemiddelde leeftijd van ons team was net boven de 50 jaar. Maar het gevoel om wedstrijdjes te spelen is nog exact hetzelfde als vanuit onze jonge jaren. Anders gezegd, de geest is jong maar het lijf ietsje ouder maar.

We verzamelde in de kantine waar alle tactieken werden doorgenomen. Termen als knijpen, restverdediging kwamen allemaal aan de orde.

Eindelijk mochten we op voor onze eerste wedstrijd tegen Den Hoorn. We waren zo blij dat we mochten voetballen dat spontaan alle tactieken werden vergeten. En wat schetst onze verbazing bij het veld oplopen. De vertrouwde afmetingen van onze 7tegen7 doeltjes waren ingeruild voor veel kleinere handbaldoeltjes, met van die rood witte blokken. Zo is het nog lastiger om de scoren dachten we. Dat bleek ook uit het feit dat onze schoten regelmatig op de lat of paal eindigde. Het bleef daardoor lang 0-0 ondanks dat we de bovenliggende partij waren. We speelde grotendeels op de helft van de tegenstander en hadden de meesten kansen. En toen kwam de aloude bekende voetbalwet bovendrijven. Als je zelf niet scoort dan gaat de tegenstander scoren. En dat gebeurde dus. Eerste wedstrijd verloren we met 0-1.

Zonder rust meteen op naar de tweede wedstrijd tegen Schipluiden. Dat was even slikken toen we de tegenstander het veld op zagen komen. Gemiddelde leeftijd rond de 35 jaar. Andersom zal vast ook gedacht zijn, zo die oudjes gaan we even pakken. Maar deze wedstrijd eindigde in 2-2. We stapten als helden van het veld ondanks dat de eerste tekenen van vermoeidheid zich begonnen aan te dienen.

De derde wedstrijd tegen Vitesse Delft leek een beetje op onze eerste wedstrijd. Ook hier waren we de bovenliggende partij. Het bleef tot de laatste seconden spannende met de brilstand op het bord. Maar mogelijk voel je het aankomen wanneer je dit leest. Vlak voor het eindsignaal pakt Vitesse Delft alsnog de winst. De vermoeidheid begon zich nu langzaam te uiten in diverse pijntjes. En dan moet je nog een laatste wedstrijd.

Deze wedstrijd ging tegen onze leeftijdsgenoten van DVC. En wat zou het heerlijk zijn als we deze wedstrijd winnend zouden afsluiten. En eerlijk is eerlijk, het vertoonde spel wat we lieten zien inclusief technische hoogstandjes verdiende ook een overwinning.
En laten we nou gewonnen hebben! Prachtig combinatievoetbal werd bekroond met een doelpunt. Het leek er op dat onze tegenstander het feestje zou verpesten. Maar gelukkig kwam daar op het einde de bevrijdende treffer. En daarmee was onze eerste overwinning een feit.

De avond werd afgesloten met een biertje en een bitterbal, hetgeen de kroon op een prachtige voetbalavond was.

2021_08_28_7tegen7_toernooi_teamfoto.jpg                          2021_08_28_7tegen7_toernooi_bier_bitterballen.jpg

Bron: Communicatie afdeling