Wippolder ondertekent 6 jarige samenwerking met Wijtman Sport en JAKO

29 april 2021 22:00

Al vanaf 2006 is er de samenwerking tussen Wijtman Sport en sv Wippolder, die voor beide verenigingen naar grote tevredenheid verloopt. In de begin jaren was hier een mooie samenwerking met Masita aan gekoppeld als de leverancier van al onze clubkleding via Wijtman Sport. Door interne veranderingen bij Masita verliep die samenwerking de afgelopen jaren met grote hobbels.

Tijd voor de vereniging om eens te kijken naar andere mogelijkheden nu het contract met Masita ging aflopen. Hans Albersen en Dick de Wal zijn de mensen die al jarenlang zich vastbijten op dit gehele inkoopproces en het bestuur kon op hun kennis en kunde vertrouwen om hier weer goede afwegingen in te maken. Bijna een jaar lang is er door Hans gesproken met verschillende leveranciers, en heeft hij alle plussen en minnen in kaart gebracht. Evenals de financiële voorwaarden die natuurlijk ook erg belangrijk waren.

Nadat we de keuze van leverancier verkleind hadden tot twee, is er een passessie gehouden met zowel leden uit zowel de senioren als de jeugd. Daar was men unaniem voorstander van het draagcomfort en uitstraling van de kleding van JAKO, wat een grote rol heeft gespeeld in de uiteindelijke keuze.

De kleding van JAKO sport kenmerkt zich door het gebruik van moderne stoffen en pasvormen waarbij men bij JAKO de trends en ontwikkelingen volgt van merken als Nike en Adidas. De keuze om dit weer in een driehoek te doen met Wijtman Sport was een “No Brainer”, gezien de zeer succesvolle samenwerking in de afgelopen jaren. In Duitsland is JAKO met afstand de grootste in teamwear en in Nederland groeien ze hard. Vanuit de BVO’s kunt u JAKO kennen van de kleding van sc Heerenveen.

In het gehele traject is er door met name Hans Albersen enorm veel werk verzet. Het benaderen van potentiële leveranciers, het voeren van gesprekken, het navraag doen bij andere verenigingen over ervaringen, het financieel in kaart brengen van alle mogelijkheden en uiteindelijk de financiële onderhandeling en de keuze voor de passende kleding lijn. Hierbij heeft hij veel overleg gehad met Dick de Wal betreffende design en Ron Buijze betreffende behoefte en wensen vanuit de vereniging. Als vereniging zijn we alle 3 de heren enorm veel dank verschuldigd, wat ik bij deze wil onderstrepen.

Wat betekent deze overeenkomst dan inhoudelijk? Dat we het komende seizoen voor al onze jeugdleden weer nieuwe shirts ter beschikking kunnen stellen, ondersteunt door een aantal sponsoren. Ook voor de senioren is er de mogelijkheid om nieuwe shirts te verkrijgen. Over de onderliggende afspraken m.b.t. sponsoren zullen wij jullie later informeren. Daarnaast biedt het voor onze leden mooie voordelen in een grote kleding lijn. Op korte termijn zullen we zowel over de sponsoren als de kleding mogelijkheden, ondersteunt met fotomateriaal jullie verder informeren.

Wijtman_-_JAKO_-_contract-2.png

v.l.n.r.
Richard Weijgertse (Wijtman Sport), Victor Wijtman (Wijtman Sport), Danny de Lee (Wippolder), Hans Albersen (Wippolder), Ray Mulder (Jako)
Bron: Voorzitter