Een tijd van komen en een tijd van gaan

27 maart 2021 20:45

Bianca van Zwieten neemt afscheid van haar rol als Hoofd Coördinator. Jessica Oosterhof gaat deze rol nu op zich nemen.

Een tijd van gaan:
Toen ik van de week tijdens het middag uur met Bianca van Zwieten ging wandelen, was het eerste wat ze zei; “Ron, ik ga je niet blij maken! Ik heb besloten te stoppen met mijn rol als Hoofd Coördinator.” Die zag ik even niet aankomen. Al 10 jaar mag de club van haar werk genieten. Onze wandelende encyclopedie. Wil je iets weten hoe we trainingen bij de jeugd organiseren, teams indelen, oefenwedstrijden geregeld moeten worden, wedstrijdsecretariële zaken, scheidsrechters en nog zoveel meer, dan kan je bij haar terecht. Alle onderwerpen heeft ze op z’n minst een keer aangeraakt. Heel waardevol voor onze vereniging en uitgerekend zij, erelid van Wippolder zegt dat ze er mee gaat stoppen. Dat was een behoorlijke shock. Voordat Bianca en ik gingen wandelen had haar man gezegd; “Je laat je niet overhalen hoor!”
Ongeveer anderhalf jaar geleden was ze eigenlijk ook al van plan te stoppen. De opmerking van haar man is dus zeker terecht, want toen lukte het mij nog wel om haar tot andere gedachten te brengen. Maar nu is de rek er uit. Dit jaar zorgt ze samen met Folkert Schrok, Janneke Rietbergen en Andre Friebel er voor dat de overgang van jeugd naar senioren goed verloopt. Het laatste, maar zeer belangrijke, kunststukje!

Een tijd van komen:
Bianca voelt zich heel verantwoordelijk en ze had ook al nagedacht over een opvolger. Niemand minder dan Jessica Oosterhof Groepscoördinator van de JO7 en de smurfen noemde ze. Die zou het heel goed kunnen zei Bianca. Maar ja, zou Jessica het ook willen?
Uiteindelijk heb ik dezelfde week de stoute schoenen aangetrokken en gebeld met Jessica en gevraagd of ze de rol van Bianca zou willen overnemen. Jessica vond het leuk dat ik haar vroeg, maar moest er wel even over nadenken en overleggen met haar man Nico (Hoofdtrainer van de JO13 t/m JO15, ook een echte Wippolder man). Natuurlijk begreep ik dat. We hadden niet afgesproken wanneer Jessica een terugkoppeling zou geven, dus het wachten was begonnen. Het zou toch wat zijn als we voor deze belangrijke positie binnen Wippolder ook meteen een opvolger zouden kunnen vinden. Gelukkig heeft Jessica mij niet lang in spanning laten wachten, want de volgende dag reageerde ze heel enthousiast dat ze het wilde gaan doen.

Inwerken:
Bianca en Jessica zullen dit seizoen samen optrekken om goed ingewerkt te worden. Jessica is zelfs al aan de ‘Voetbalzaken MT app’ toegevoegd en ook de vergaderingen zal ze gaan bijwonen.

Dank je wel Bianca voor je inzet van de afgelopen jaren en welkom Jessica voor de komende jaren.

Ron Buijze
Bestuurslid Manager Voetbalzaken