Wippolder werkt aan organisatie en accommodatie

26 februari 2021 14:15

Half december zijn Danny de Lee, Ron Buijze en André Friebel gestart met de voorbereidingen voor het nieuwe voetbalseizoen. Zij zien inmiddels naar volle tevredenheid het overgrote deel van de selectie en technische staf ook het nieuwe seizoen doorgaan.

Inmiddels is er bekend gemaakt dat er dit seizoen niet meer gevoetbald zal worden maar parallel hieraan wordt deze droevige tijd zonder voetbal gebruikt om te inventariseren hoe een ieder erin staat richting een nieuwe voetbaljaargang.
Achter de schermen wordt er dus hard gewerkt om de selectie verder vorm te geven en aan te vullen waar nodig. De meeste selectie spelers hebben inmiddels aangegeven de club wederom trouw te blijven, hier zal de komende weken meer over bekend worden gemaakt.

De afgelopen periode liet zien dat Wippolder olv Ronald Hes en een gretige groep aan de weg timmerde. Met 12 uit 4 zijn de blauw witten voortvarend van start gegaan dit seizoen en dit geeft icm een goede notering de seizoenen ervoor aan dat er kwaliteit in de selectie aanwezig is.
Een logische vervolgstap is dus om de ploeg bij elkaar te houden en te bekijken waar en hoe gaten aan te vullen en te versterken.
Deze ingeslagen weg aangevuld met enkele nieuwe inzichten van de inmiddels voor het nieuwe jaar aangestelde trainer Mark Moen zullen het geheel een vervolg moeten gaan geven.

In de staf zal Wippolder naast de nieuwe hoofdtrainer Mark Moen ook trainer Sandro Tarantino verwelkomen bij de selectie. De twee werkten eerder prettig en succesvol samen bij VUC en gaan dit bij Wippolder een vervolg geven. De waardevolle technische staf rondom het eerste elftal bestaande uit teammanagers Peter Rothfuz, Peter Stellingwerf, verzorger Arthur Alberts, keeperstrainer Hans Suiker en grensrechter Frank Stevens zal in dezelfde samenstelling vervolgd worden. De gesprekken onderling verliepen prettig en men kijkt uit naar een fijne samenwerking.
Mooi nieuws is dat Richard Hiep in het nieuwe seizoen de staf weer als teammanager komt versterken, de clubman en verbinder is een welkome aanvulling voor de groep !

Ook de gesprekken met tweede elftal trainer René Koetsenruijter , teammanagers René Schouwstra, Karel Sanders en verzorger Laurence van der Spek zijn prettig verlopen en men heeft aangegeven graag met de jonge groep spelers uit eigen gelederen weer aan de slag te willen.
Met Tijn van der Horst (Fysioplein) die ook zal aanblijven als fysiotherapeut is de staf compleet.

Naast de voorbereidingen op het nieuwe seizoen bouwt het ambitieuze Wippolder verder aan de toekomst. Voor de jeugd wordt er gewerkt om de trainers invulling op orde te krijgen en ook de overige senioren elftal krijgen de nodige aandacht en groeit daarnaast van 7 naar 10 teams. Men is verder bezig met zonnepanelen , kleedkamer aanpassingen en andere zaken om de club verder klaar te maken voor de komende jaren. Verder zal de Gemeente Delft in 2022 starten met de aanleg van een nieuw kunstgrasveld. Hierover snel meer.
Bron: Bestuur en voetbalzaken