Ere-lid John van Leeuwen overleden

24 februari 2021 21:30

In memorium John van Leeuwen

Heden bereikte ons het bericht dat ons Erelid John van Leeuwen is overleden. Ere-lid_John_van_Leeuwen.png

John kwam in de jaren 80 via zijn collega’s van de Gistfabriek bij onze vereniging terecht. In eerste instantie als bardienstmedewerker, maar al snel nam hij plaats in de barcommissie als commissielid.

Later trad hij toe tot het bestuur als 2e penningmeester en werd vanuit die functie verantwoordelijk voor alle geldstromen binnen de kantine inkomsten.

Decennia lang regelde hij samen met zijn vrouw dat wekelijks de kassa opbrengsten werden gecontroleerd en afgestort, om vervolgens ook weer de nieuwe tasjes met kassageld voor de gehele komende week gereed te maken. Een arbeidsintensieve klus, die ook heel wat sjouwwerk met zich meebracht door al het muntgeld. Een belangrijke en nauwkeurige taak die essentieel was voor onze vereniging.

Ook was John een trouw bezoeker van de thuiswedstrijden van ons 1e elftal. Het gaf hem plezier om de wedstrijden te bekijken, maar het was vooral fijn om vrienden en kameraden te ontmoeten. Net als tijdens de kaartmiddagen van de reünisten.

John zijn grote passie was het bezoeken van Tsjechie en Praag in het bijzonder. Hier ontmoette hij ook zijn vrouw met wie hij later trouwde en met wie hij samen de geldstromen verzorgde, die helaas in 2020 overleed.

In 2013 moest hij vanwege lichamelijke ongemakken zijn taken overdragen. Voor zijn bewezen diensten in al die jaren werd hij door voorzitter Hans Prade benoemt tot Erelid van onze vereniging. We verliezen in John een gepassioneerd mens, welke veel voor onze vereniging heeft betekent.

Danny de Lee

Voorzitter sv Wippolder