Wippolder neemt revance op Voorschoten'97

2628GZ
DELFT
tel. 015-2567021

Wippolder zag de serie van vier gewonnen wedstrijden vorige week in de slotminuten onderbroken worden uit bij HVV. Deze zaterdag pakte de blauw witte formatie uit Delft de draad weer op en de promovendus boekte hiermee alweer de 11e driepunter deze jaargang.

Het was voor beide ploegen zoeken in de beginfase van de wedstrijd op deze grauwe zaterdag eind maart. Licht puntje langs de lijn was de aanwezigheid van assistent trainer Haico Herbert die keihard aan het werk is met z’n revalidatie.

In de heenwedstrijd gaf Wippolder niet thuis en mistte een flink aantal vaste krachten. Ditmaal was de keuze ruimer voor trainer Mark Moen en werd direct duidelijk dat Voorschoten het een stuk zwaarder zou gaan krijgen.

In het begin enkele kansjes aan beiden kanten maar in de 23e minuut was daar dan de openingstreffer voor de thuisploeg. De mee opgekomen Ricardo van Heyst plaatste een vroege voorzet en de uitgekomen Voorschotense keeper schatte niet geheel goed in. Lorenzo Dijksman liep goed door , was eerder bij de bal en kopte hard en goed over de goalie heen, 1-0

De wedstrijd leek hiermee richting de rust te gaan maar de toeschouwers kregen nog wat leuks te zien een paar minuten voor de thee. Uit een corner van wederom van Heyst was het Jasper Tettero die voor het doel de bal goed binnen schoot en hiermee de 2-0 op het scorebord zette.

Wippolder dacht met een lekkere marge te kunnen gaan rusten echter vanuit de aftrap een diepe bal en een actie op rechts door Voorschoten’97. De behendige aanvaller werd aan zijn shirtje getrokken en de goed leidende scheidsrechter Eren legde de bal op de stip. Koen Buijze wist in eerste instantie de inzet van Wijnalda nog te stoppen maar in de rebound was het wel raak voor makkelijk scorende spits van de bezoekers.

Na rust een Voorschoten dat de gelijkmaker wilde forceren en een Wippolder dat de derde treffer wilde maken om met een rustiger gevoel de wedstrijd uit te kunnen spelen. Het werd de laatste optie want in de 77e minuut was het Wippolder dat de 3-1 wist te maken. De hardwerkende spits Quinten Hellemons won een duel en opende op Daley Uythof. Laatstgenoemde verlengde direct waarmee hij de diepgaande kilometer vreter Rik Luisman bediende. Luisman aarzelde niet en schoot de bal direct van buiten het strafschopgebied onder de uitgekomen Voorschoten doelman door.

Wippolder dacht de wedstrijd rustig uit te kunnen voetballen maar met een aantal hoge ballen en een flinke wind werd het nog even een kwartier aan poten.

De verdedigingslinie Seffelaar, Tarantino en van Heyst liet zien goed te staan vandaag en er werd weinig weggegeven. In de 82e minuut bleef de bal bij een voorzet wat in de lucht hangen en was het Wijnalda die kon inkoppen. Van Heyst dacht nog van de lijn te kunnen redden maar de bal verdween alsnog in het eigen doel, 3-2

Voorschoten probeerde nog wat maar Wippolder hield goed stand en deed met deze overwinning goede zaken. Zoals elke week duidelijk wordt zijn nagenoeg alle ploegen aan elkaar gewaagd en worden er punten verspeeld. Dit weekend ook in de top van de ranglijst ploegen met puntverlies waardoor er zowel onderin als bovenin nog van alles mogelijk is. Wippolder stijgt weer een plekje en is te vinden op een nette vijfde positie op de ranglijst.