Elke kans raak bij Valken ‘68

2628GZ
DELFT
tel. 015-2567021

Valken’68 ging op bezoek bij het Delftse Wippolder. De bezoekers lieten zien erg effectief te zijn in de afronding en verlieten sportpark de Pauwmolen met een 2-7 overwinning.

Het was Wippolder dat het eerste gedeelte van de wedstrijd de beste kansen had. Net als vorige week waren de Delftenaren niet secuur genoeg in de afronding en was het de tegenpartij dat wel het net wist te vinden.

Valken ‘68 was in drie identieke situaties scherper en kaapte de afvallende bal ronde het strafschopgebied van Wippolder tot drie keer toe weg voor de neus van Wippolder spelers. In de 22e, 26e en 35e minuut verdwenen drie schoten in het doel van keeper Koen Buijze. De eerste erg fraai in de verre hoek, de tweede kwam via de lat terug het veld in maar scheidsrechter oordeelde een doelpunt en het derde schot verdween ongelukkig via de rug van Seffelaar in de andere hoek, 0-3

Vlak voor rust lukte het Wippolder om te scoren in de hoop er de tweede helft nog een wedstrijd van te maken. Ricardo van Heyst zette Uythof aan het werk en die stak Lorenzo Dijksman goed weg. Dijksman was trefzeker alleen op de doelman van Valken’68 en maakte de 1-3

In de rust zal trainer Mark Moen zijn manschappen op scherp hebben willen zetten echter slaagde deze opzet allerminst. Met twee extra aanvallers wilde Wippolder op jacht naar de aansluitingstreffer echter nog geen minuut na rust werd een slordig balverlies de ploeg fataal. Valken maakte direct de 1-4 en de wedstrijd leek gespeeld.

Beiden ploegen kregen het laatste deel van de wedstrijd wat kansen. Valken’68 zag alles in goud veranderen en Wippolder stond er een aantal keren bij en keek ernaar.
De bezoekers liepen verder uit en maakte uiteindelijk zeven doelpunten. Bij de 1-6 was het Marco van trier die nog wat terug kon doen maar het waren de bezoekers die het laatste woord hadden, 2-7

Zaak voor Wippolder om zichzelf te herpakken om een verdere daling op de ranglijst te voorkomen. Volgende week heeft de ploeg een nieuwe kans om de punten pakken tegen het Voorburgse Forum Sport, maar dan zal de ploeg wel uit een andere vaatje moeten tappen.