Wippolder wint in Den Hoorn

2635DJ
DEN HOORN ZH
tel. 015-2614973

Na twee weken geen competitie voetbal stond zaterdag 4 maart de derby Den Hoorn - Wippolder op het programma.

Beiden ploegen startte de competitie sterk maar wisselde hierna goede resultaten af met soms onnodig punt verlies. Wippolder herpakte zich de laatste weken door winst op Forum Sport en Honselersdijk en deze wedstrijd kon wel eens het verschil zijn om verder naar boven te kunnen kijken of om toch zorgen te maken voor de gevreesde versterkte degradatie plekken.

Sfeeracties

Voorafgaand aan deze derby werd er aan beide kanten ingezet op verschillende sfeeracties en werd er daarnaast door Den Hoorn een derde helft georganiseerd. In de voorbije jaren werden er door beide clubs ludieke acties opgezet en ook dit jaar was het raak. Blauw geverfde doelpalen en rood wit gemaakte kleedkamers maken dit soort wedstrijden mooi. Bij het begin van de wedstrijd lieten de vele meegekomen Wippolder supporters zien dat het blauw wit vandaag de overhand had. De wedstrijd begon minuten later ivm de hoeveelheid blauwe rook bommen, fakkels en vuurwerk en hiermee begon de ploeg van trainer Mark Moen met een licht voordeel aan deze belangrijke wedstrijd. Zo’n 1500 man zat er klaar voor toen de rook was opgetrokken en er kon worden afgetrapt.

De wedstrijd van

Al in de eerste minuut was het gelijk raak en stonden er 22 man op het veld klaar voor een opstootje. Scheidsrechter Wolf bleef rustig een maande de spelers tot kalmte.

Den Hoorn en wippolder wilde graag maar je merkte dat er wat spanning op deze wedstrijd zat en van goed voetbal was niet altijd sprake. Wippolder probeerde maar was slordig in de eindpass en Den Hoorn kwam er enkele keren goed uit maar ook hier kon men voorin geen potten breken. Een kop kans voor het doel en een 1 op 1 mogelijkheid lieten zien dat Den Hoorn moeite heeft met scoren dit seizoen.

Aan de andere kant ook enkele halve kansen voor Wippolder maar de rust leek met de bekende brilstand ingegaan te worden. Het was echter Wippolder dat toch met de 0-1 aan de thee kon gaan. Colin Venema ging goed door op rechts en leverde een voorzet af. Uythof schoot in maar de bal werd van de doellijn gehaald door Robin Zwartjens. In de rebound lukte het Uythof wel om de bal tegen de touwen te schieten en de blauw witte vlaggen en rook konden de lucht weer in.

Na de rust wilde Den Hoorn op zoek gaan maar was het Wippolder dat de duels niet schuwde. Zo’n 15 minuten na rust mochten de bezoekers niet klagen na een inzet bij de 2e paal. De neutrale assistent scheidsrechter constateerde een buitenspel situatie en het signaal werd overgenomen door de scheidsrechter. Den Hoorn probeerde opnieuw en drong aan maar Wippolder hield stand en was daarnaast dreigend met enkele uitvallen.

In de 78e minuut leidde hard werken van Quinten Hellemons en Lorenzo Dijksman tot een kans voor de blauw witten. Laatst genoemde verlegde het spel naar links en de meegelopen Daley Uythof kapte en schoot rustig binnen. Sportpark Den Hoorn ontplofte en de wedstrijd leek met deze 0-2 gespeeld.

In het laatste kwartier was het voor Wippolder vrouwen en kinderen eerst maar werd de overwinning veilig gesteld.

Met deze uitslag haakt Wippolder aan bij de subtop en moet Den Hoorn de komende week punten pakken om weg te blijven uit de gevarenzone.

Een duel met veel strijd en passie en een derde helft die door beiden ploegen en aanhang gezamenlijk gevierd werd na de wedstrijd. Precies zoals voetbal hoort te zijn , een compliment aan beiden clubs.

Den_hoorn_-_Wippolder.jpg